  • Data: 2004-12-07 16:44:40
    Temat: Re: Uwaga - komornik!
    Od: "Edel" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojciech Czaplicki" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:5d7a.00001d6f.41b5c1d2@newsgate.onet.pl...
    . Komornik ma nie tylko prawo ale i
    > obowiązek wszcząć egzekucję, nawet jeśli żadna sprawa sądowa z udziałem
    > dłużnika się nie odbyła, bo to zależy od sądu a nie komornika. Gdyby było
    > inaczej żaden dłużnik nie przychodziłby na rozprawy, tylko wyrzucałby
    wezwania
    > do kosza i czekałby na przedawnienie.

    Przeczysz samemu sobie - na jakiej podstawie zatem komornik ma prawo wszcząć
    postępowanie jeżeli nie ma ku temu żadnych podstaw poza oświadczeniem
    wierzyciela?
    Równie dobrze ja Tobie wmówię, że jesteś mi winien 1000 USD i uchylasz się
    od 5 lat od płacenia. Wówczas jako hiena (sorry za ortografię w poprzednim
    poście, ale to z pośpiechu) wjeżdżam do Ciebie z komornikiem, który "na
    kolanie" wystawia tytuł wykonawczy i (z tego co piszesz) rozumiem, że mam
    prawo Cię naliczyć (choć tak naprawdę - przecież nie jesteś mi nic winien!)
    bez klauzuli wykonalności Sądowej tylko na podstawie oświadczenia - ten jest
    mi winien!
    Jakby tak było - to wszystcy, którym ktoś jest coś winien - jechaliby na
    takim wózku, bez wyroku sądowego.
    Nie płacz zatem, że ktoś o tym napisał i uważaj - jak wyciągasz od innych
    kasę.

    Pzdr
    Edel