eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUszkodzona nagrywarka, a rękojmia. › Re: Uszkodzona nagrywarka, a rękojmia.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionie
    r.net.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tp
    i.pl!not-for-mail
    From: "sotb" <s...@n...netu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uszkodzona nagrywarka, a rękojmia.
    Date: Wed, 14 Nov 2007 09:36:33 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 42
    Message-ID: <fhec9c$eoi$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <fhbnte$sqm$1@atlantis.news.tpi.pl> <o...@z...router>
    <1lklucslbzpyr$.k6leiinc24g0.dlg@40tude.net>
    <2...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: dcn22.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1195029612 15122 83.23.65.22 (14 Nov 2007 08:40:12 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 14 Nov 2007 08:40:12 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:497361
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:20lo05-hmt.ln1@ziutka.router...
    > Dnia 13.11.2007 Waldek "Jakec" Bulkowski <j...@o...pl> napisał/a:
    >> Dnia Tue, 13 Nov 2007 20:40:56 +0800, Marcin Debowski napisał(a):
    >>> Dnia 13.11.2007 sotb <s...@n...netu> napisał/a:
    >>>> Jestem pośrednikiem w handlu sprzętem komputerowym.
    >>>> W maju tego roku wysłałem do firmy ASBIS uszkodzoną nagrywarkę LITEON
    >>>> (krótko przed upływem rękojmii/gwarancji). Została wymieniona na nową.
    >>>> Po
    >>> Dochodziłeś roszczeń z tyt. rękojmi czy gwarancji? Akurat tu jest to
    >>> ważne. W przypadku gwarancji jej termin biegnie po wymianie od nowa. W
    >>> przypadku rękojmi, nie.
    >> Dlaczego uważasz, że termin gwarancji biegnie na nowo? Gwarancja jest
    >> dobrowolna i w sumie może mieć wszelakie ograniczenia...
    >
    > To przy sprzedaży konsumenckiej. Przy niekonsumenckiej (a to ten
    > przypadek) mamy:
    > Art. 581. (224) § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant
    > dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od
    > wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin
    > gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub
    > zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy,
    > przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

    czerwiec 2005 - zakup we firmie BESTCOM (firma nie istnieje) gwarancja
    producenta
    marzec 2007 - zepsuła się
    maj 2007 - do tego czasu szukałem firmy, która ją naprawi. Jakimś cudem
    dostałem od Bestcoma nr faktury datę zakupu i nazwę sprzedawcy. Została
    wysłana do ASBIS
    przełom maja i czerwca 2007 - otrzymałem nowy egzemplarz
    październik 2007 - nowy egzemplarz popsuł się

    Hmm. Nagrywarka nie była wymieniana przez gwaranta, czyli producenta.
    Została wymieniona przez ASBIS na zasadach rękojmii.
    Ale sądziłem, że ASBIS jako dostawca, jest zobowiązany przekazać
    producentowi nagrywarkę w celu naprawy gwarancyjnej.
    Ciekawe co by było gdyby Bestcom musiał ją do ASBISa odesłać? Też by
    odmówili?

    SOTB

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1