  • Data: 2005-10-07 20:02:14
    Temat: Re: Ustawowy ryczałt w Sp-niach Mieszkaniowych
    Od: "kicurek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "Adam Puzio" <p...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Montaż licznika ciepła w jednym mieszkaniu w wielomieszkaniowym
    > budynku nie ma absolutnie sensu. Taki pomiar nic nie daje. Można tego
    > z łatwością dowieść empirycznie wyłączając na jakiś czas ogrzewanie w
    > takim mieszkaniu. Okaże się, że temperatura nie spadnie do poziomu tej
    > za oknem. Grzać będą sąsiedzi. Z tego między innymi powodu w budynkach
    > stosuje się podzielniki, a nie liczniki. Kolejnymi powodami
    > nieużywania liczników jest cena urządzenia (muszą być zresztą co
> [...]

    Ale bzdury za przeproszeniem Waść piszesz.
    Byłem w tej komfortowej sytuacji, że budynek jest nowowybudowany i liczniki
    ciepła (przy wejściu do każdego mieszkania) miałem od razu zamontowane.
    Ale to nie przeszkodziło Spółdzielni, przynajmniej z początku, naliczać mi tzw.
    średni ryczałt za CO w kwocie 180 zł/m-c: tyle średnio liczą tym co mają
    mieszkanie o identycznym metrażu.
    Ale po roku dostałem ogromny zwrot za centralne -> teraz łącznie z abonamentem
    (35 zł) płacę miesięcznie niecałe 60 zł(!!) za CO i mam ciepło w mieszkaniu!
    Dodatkowo mieszkam na parterze oraz z 3 stron mam pokoje rogowe, czyli ściany
    zewnętrzne budynku. Więc oprócz góry prawie nikt mnie "nie grzeje" a mam
    ciepło. Inna sprawa, że to nowe budownictwo, ale teraz nawet stare bloki są
    ocieplane.
    Na podzielnikach ubywa tej rtęci (czy czegoś tam) nawet jak włączymy grzejnik
    elektryczny zamiast kaloryfera, jak się ociepli w zimie do +20°C (co się u nas
    zdarza nierzadko), to też ubywa, czyli niby "zużywamy" energię.
    A to bzdura bo nic nie zużywamy.
    Licznik zużycia w GJ - polecam!:))