    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 28 Jun 2013 00:01:07 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Ustawa śmieciowa, współwłasność, ale nie mieszka

    On Thu, 27 Jun 2013, witek wrote:

    > no wlasnie
    >
    > czterch wspolwlascicieli, trzech mieszka.
    >
    > czy oplate powinni dzielic na czterch i ten co nie mieszka ma palcic z racji
    > faktu, ze jest wspolwlascielem
    >
    > czy powinni dzielic na trzech, a ten czwarty dostaje po d... od skarbowki za
    > to ze inni placa jego dzialke?

    IMHO - podział powinien następować wg. tego same kryterium, co
    naliczanie podatku.
    Jeśli naliczanie ma miejsce "od metra", podział powinien być wg udziału
    we współwłasności.
    Jeśli naliczanie jest "od osoby", to od osób które uzyskały "tytuł"
    od danego współwłaściciela (czy to z ustawy, czy z umowy).

    Nie mam pojęcia co zrobić, jeśli jest "od zużycia wody" (hm...
    tą opłatą jakoś też się chyba dzielą) ani dla widzianego
    gdzieś konceptu, że zero mieszkających (lokal niezamieszkały,
    właściciel ma inny który zamieszkuje) liczy się jak jeden.

    Nie, nie widziałem żadnej interpretacji, ale to wiadomo - pojawią
    się tak za pięć lat, wraz z pierwszymi wyrokami NSA :>

    > w kazdym razie ten niemieszkajacy zawsze dostaje.

    Jest taka szansa :)

    pzdr, Gotfryd