  • Data: 2013-06-28 17:53:51
    Temat: Re: Ustawa śmieciowa, współwłasność, ale nie mieszka
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > To "manie racji" może ale mieć parę poziomów ważności :>
    >
    > Rzuciłem sobie okiem w gugla, zapodając "opłata śmieciowa od zero osób"
    > i mam przed nosem informacje z różnych urzędów miast i gmin, które
    > dzielą się na dwie kategorie:
    > - objaśniające, że należy wpisać zero osób; przejrzałem niewiele,
    > ale nie widziałem nakazu przedstawienia w DEKLARACJI wartości
    > "1" skoro jest "0"
    > - objaśniające przy okazji, że zero osób spowoduje zero podatku
    > co przekłada się na *nieodbieranie śmieci* z tego budynku

    to sie zgadza, ale to dotyczy budynku.

    A w budynku, w ktorym jest 50 mieszkan, mieszka zgodnie z 50
    deklaracjami wewnetrznymi 30 osob.

    Zarzadca wypelnil (mam nadzieje) deklaracje, ze mieszka 30 osob i beda
    segregowac smieci, ale oplate pobiera od tych 30 osob, mieszkajacych w
    20 mieszkaniach plus 30 pustych mieszkan x 1 osoba.

> [...]
    > się, bo na razie "moja" wspólnota (mała) jednomyślnie przyjęła
    > wersję "deklarujemy niesort i patrzymy co będzie dalej"
    > - secundo gmina mogła podjąć uchwałę, że "zero osób liczy się
    > jak jedna osoba", i przekonany jestem iż widziałem taki myk,
    > ale namiaru nie mam
    > - a tertio może to być wymysł zarządcy, i prawdopodobnie tak
    > właśnie jest. Spytaj go, ile osób ma zamiar wykazać w deklaracji,
    > skoro deklaracja ZAWSZE nakazuje podać "właściwą" liczbę
    > osób, nawet, jeśli zero osób powoduje obliczenie kwoty

    na wlasnie w przyszlym tygodniu poczytam sobie deklaracje zarzadcy.

    > Krótko mówiąc, mi wychodzi, że mogłeś załapać się na "trudny
    > przypadek", kiedy to podatek od zero jest niezerowy, ale
    > poza tym "od osoby" :D
    nie ma sprawy moge placic,

    ale w takim razie zarzadca bedzie placil mniej niz dostawal, bo budynek
    sam w sobie pusty nie jest.

    > Nie zmienia to pytania o konstytucyjność uchwały o podatku
    > "jak dla jednej osoby" po przyjęciu zasady "od osoby"
    > (przecież gmina nie może DOWOLNIE uchwalać opłaty, właśnie
    > z tego powodu była spóźniona nowelizacja, pozwalająca na
    > mix z dopuszczalnych wyznaczników - ale na miks, a nie branie
    > ich z kapelusza!)

    wlasnie

    ale dodzwonienie sie do urzednikow, teraz graniczy z cudem.