  • Data: 2008-11-19 20:34:08
    Temat: Re: Urlop za wolna sobotę
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości
    news:43e91c16-7ddb-47d9-afa6-e6ab9e4ed95c@n33g2000pr
    i.googlegroups.com
    k...@g...com <k...@g...com> pisze:
    > Ja bardzo przepraszam, nie chciałam spowodować żadnej wrogości.
    To nie wrogość, chodzi o celowe olewanie (mimo zwrócenia uwagi) podstawowych
    reguł formatowania postów zamieszczanych na grupie. Potem trzeba to robić za
    olewacza, żeby się wygodnie dało czytać i śledzić wypowiedź.

    > Zadałam 2 pytania które mnie nurtują bo niestety, pracodawca nie daje
    > nam po takich szkoleniach żadnych certyfikatów ( czyli rzeczywistości
    > jakby ich nie było, czego też nie mogę wykorzystać w CV), a ponad to
    > jesteśmy do tych szkoleń zmuszani mimo że ja jeszcze studiuje zaocznie
    > i muszę opuszczać zajęcie, które na prawdę są kierunkowe. Dam przykład
    > Mam studia z zakresu zdrowia a szkolenia są z zakresu obsługi klienta
    > i reklamy.... Tym akurat z tego co się orientuje powinien zajmować się
    > manager.
    Pracodawca ma prawo skierować pracownika na szkolenie które uzna za
    przydatne dla pracownika na danym stanowisku. Jest to dla niego forma
    inwestycji (jego sprawa czy trafnej), a dla pracownika po prostu polecenie
    służbowe.
    Co do zaświadczeń i certyfikatów (jeśli były jakieś szkolenia
    certyfikowane) - o ile firma prowadząca szkolenie wystawia zaświadczenia
    imienne (można sprawdzić u źródła) a pracodawca je przetrzymuje, to po
    prostu należy zażądać ich wydania (odmowa będzie przestępstwem). Jeśli
    takowych nie ma (np. jakieś szkolenie wewnętrzne) - można zwrócić się o
    pisemne potwierdzenie udziału w takim szkoleniu, ale tu juz dobra wola
    pracodawcy. Przy powazniejszych formach doszkalania, doskonalenia zawodowego
    i podnoszenia kwalifikacji powinno się stosować Rozporządzenie ministra
    edukacji narodowej oraz ministra pracy i polityki socjalnej z dnia 12
    października 1993 r. w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji
    zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych (Dz.U. nr 103, poz. 472 z
    późn. zm.).

    > A co do zmuszania nas do wypisywania urlopów jest to
    > notoryczne.
    Jak można zmusić kogoś do złożenia wniosku o urlop?

    Co do wzmiankowanej tu możliwości utraty pracy na zasadzie "paragraf się
    znajdzie" to owszem, możliwe są takie próby. Jest to postępowanie łajdackie
    (a "szef" już dał wyraźne znaki, że porządnym człowiekiem nie jest),
    niemniej może się udać.
    Może nie bez wypowiedzenia, ale samo wypowiedzenia jest możliwe, nie teraz,
    to poźniej. Możliwe są także inne działania nękające. Świadczy to jedynie o
    niedoskonałości prawa, a przede wszystki o tym, że do bycia przyzwoitym i
    godnym szacunku człowiekiem absolutnie nie wystarczy samo niewchodzenie w
    konflikt z prawem.
    Co zrobisz, jak postąpisz - zależy od ciebie, wiedzę już masz.

    --
    Jotte