  • Data: 2005-05-17 17:13:12
    Temat: Re: Urlop macierzynski, nauczyciel, konczaca sie umowa o prace
    Od: "wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Józef Kalinowski" <y...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:d6cq6e$5e7$1@inews.gazeta.pl...

    > Czyli jest taka mozliwosc? Z aktualnych informacji: dyrektor
    twierdzi, że
    > nauczycielka musi zakończyć urlop macierzynski przed podpisaniem
    nowej umowy
    > (najlepiej 31. wrzesnia). Inaczej nie moze podpisac. czy dyrektor
    chce w ten
    > sposob "zachecic" nauczycielke do szybszego powrotu do szkoly czy
    faktycznie
    > tak jest???

    Dyrektor szkoły przede wszystkim musi zatrudnić takich nauczycieli,
    którzy zapewnią uczniom naukę i opiekę od 1 września.
    Patrząc obiektywnie i z boku na opisaną sytuację i na rynek pracy
    nasuwa mi się następujące rozwiązanie.
    Od 1 września dyrektor powinien zatrudnić dyspozycyjnego nauczyciela.
    Z zatrudnieniem Twojej żony może poczekać do czasu, gdy będzie mogła
    podjąć pracę w szkole.
    Żona okres pobierania zasiłku macierzyńskiego zakończy około 10
    października, może zarejestrować się jako bezrobotna z prawem do
    zasiłku przez 6 miesięcy. Po rozwiązaniu umowy z dniem 31.08.2005
    prawdopodobnie będzie jej przysługiwać ekwiwalent pieniężny za
    niewykorzystany urlop wypoczynkowy (w okresie wakacji będzie korzystać
    z urlopu macierzyńskiego).
    Zmiana nauczyciela około 10 października nie będzie korzystna dla
    uczniów.
    Od semestru letniego (luty 2006), zmienia się trochę "podział godzin"
    i być może żona mogłaby wtedy wrócić do pracy w szkole.

    W niezbyt odległej przeszłości była możliwość rezygnacji przez kobietę
    z urlopu macierzyńskiego po wykorzystaniu co najmniej 10 tygodni.
    Obecnie jest możliwość rezygnacji po wykorzystaniu 14 tygodni, jednak
    pod warunkiem, że pozostałą część wykorzysta ojciec dziecka.

    wa