  • Data: 2006-07-16 11:49:08
    Temat: Re: Uprawnienia policjanta. Na ile sobie może pozwolić?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Joy" <d...@N...pl> napisał
    > Teraz do konkretów.
    > Przejrzałem kilka dok. odnośnie uprawnień być może za mało i nie
    > dowiedziałem się kiedy policjant może użyć troche drastyczniejszych form
    > przywoływania do pożadku. Czyli kiedy i czy zawsze może używać kajdanków.

    http://www.policja.pl/index.php?dzial=40 Dwa pierwsze odnośniki do aktów
    prawa na tej stronie pomogą. Art. 15-16 Ustawy o Policji.

    W przypadku niezastosowania się do poleceń wydanych na podstawie prawa można
    użyć środków przymusu bezpośredniego.
    Kajdanki można użyć tylko wobec osób zatrzymanych.

    > Czy może zmusić kogoś do przebadania alkomatem, jeśli wspomniana osoba nie
    > prowadziła pojazdu. Czy bez uzasadnienia mogą odwieść na izbę wytrzeźwień,
    > bo i to było nam proponowane choć chyba trudno być "pijanym" po wypiciu 3
    > piw.

    Ustawa o wychowniu w trzeźwości. Jeśli ktoś zakłóca porządek lub stwarza
    zagrożenie, będąc w stanie nietrzeźwym można go umieścić w IW.