  • 1. Data: 2006-07-16 10:24:37
    Temat: Uprawnienia policjanta. Na ile sobie może pozwolić?
    Od: "Joy" <d...@N...pl>

    Ostatnio przytrafiła się pewna przygoda. Szwagier się niedługo zaobrączkuje,
    więc, żeby tradycji stało się zadość odbył się mały kawalerski nad
    jeziorem. Około 23:30 wyruszlismy na "spacer" najpier przegląd miejsc
    rozrywkowych (czyt. bary itp) Nastepnie na dość duże huśtawki. Co nieco
    sobie pokrzyczeliśmy i za około 5 min zjawiło się 2 panów w mundurach.
    Upomnieli nas, że jest już po 22 więc należało sie spokojniej zachowywać. CO
    prawda około 150 metrów dalej stało kilka-set watów i to im już tak nie
    przeszkdzało zapewne dlatego, że właściciel z pewnością miał pozwolenie na
    hałasowanie my takiego nie posiadalismy. Przyznaliśmy panom rację i
    spokojnie schodziliśmy z ww huśtawki i jak to nad jeziorem miło wypoczywa
    sie przy piwku tak było i tym razem. JEden pan to zauważył i poprosił mnie
    na krótką chwilę w celu wypisania mandatu kredytowanego(100zł). Odeszlismy
    kawałek do radiowozu a wmiedzy czasie pozostali w bezpiecznej odległości
    udali się za nami. Pan młody po skonsumowaniu kilku piw wcześniej poczuł
    nieodpartą potrzębę udania się w ustrojnie miejsce. Około 25 metrów od
    radiowozu. W pewnym momencie poczuł tylko kajdanki na rece i uderzenie w tył
    barku. Efekt był taki zę wylądował na drzewie. Poprosili i jego w okolice
    radiowozu pospisywali dane.

    Teraz do konkretów.
    Przejrzałem kilka dok. odnośnie uprawnień być może za mało i nie
    dowiedziałem się kiedy policjant może użyć troche drastyczniejszych form
    przywoływania do pożadku. Czyli kiedy i czy zawsze może używać kajdanków.
    Czy może zmusić kogoś do przebadania alkomatem, jeśli wspomniana osoba nie
    prowadziła pojazdu. Czy bez uzasadnienia mogą odwieść na izbę wytrzeźwień,
    bo i to było nam proponowane choć chyba trudno być "pijanym" po wypiciu 3
    piw.

    Zdziwiło mnie troche jego drastyczne zachowanie bo w żaden sposó nie byliśmy
    nawet agresywni. Składam to tylko na to, że to był piątek, młodzi chłopcy,
    zapewne niedawno skończyli szkółkę i być może troche zmartwieni nocnym
    patrolem.
    Ot taka przygoda do poczytania przy niedzielnym obiedzie z rodzinką. Może
    wam się przypomną chwilę kiedy jeszcze byliście bez obrączek, bo to też były
    piekne chwile :)

    --
    Pozdrawiam, Joy !!
    www.lubclub.pl | www.feelthehouse.pl !!! /|\/|\/|\ GG: 597291

  • 2. Data: 2006-07-16 11:45:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Joy napisał(a):

> [...]
    > bo i to było nam proponowane choć chyba trudno być "pijanym" po wypiciu 3

    Było dmuchnąć skoro byliście trzeźwi. I czemu bez uzasadnienia. Trzeźwi
    zazwyczaj nie krzyczą bez powodu, a stan nietrzeźwości ma znaczenie -
    art. 51 §2 kw - więc zbadanie było jak najbardziej celowe.

    > Zdziwiło mnie troche jego drastyczne zachowanie bo w żaden sposó nie byliśmy
    > nawet agresywni.

    A próba olania radiowozu to co :) ?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    http://johnson.cba.pl/

  • 3. Data: 2006-07-16 11:49:08
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Joy" <d...@N...pl> napisał
> [...]
    > przywoływania do pożadku. Czyli kiedy i czy zawsze może używać kajdanków.

    http://www.policja.pl/index.php?dzial=40 Dwa pierwsze odnośniki do aktów
    prawa na tej stronie pomogą. Art. 15-16 Ustawy o Policji.

    W przypadku niezastosowania się do poleceń wydanych na podstawie prawa można
    użyć środków przymusu bezpośredniego.
    Kajdanki można użyć tylko wobec osób zatrzymanych.

> [...]
    > bo i to było nam proponowane choć chyba trudno być "pijanym" po wypiciu 3

    Ustawa o wychowniu w trzeźwości. Jeśli ktoś zakłóca porządek lub stwarza
    zagrożenie, będąc w stanie nietrzeźwym można go umieścić w IW.

  • 4. Data: 2006-07-16 15:16:41
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > A próba olania radiowozu to co :) ?

    Według zeznań autora: "Pan młody po skonsumowaniu kilku piw wcześniej
    poczuł nieodpartą potrzębę udania się w ustrojnie miejsce.
    Około 25 metrów od radiowozu."
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Myślisz, że mógł mieć aż takie ciśnienie? ;)

  • 5. Data: 2006-07-16 15:21:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alek napisał(a):

> [...]
    > Około 25 metrów od radiowozu."
    >
    > Myślisz, że mógł mieć aż takie ciśnienie? ;)

    To było usiłowanie nieudolne :)

  • 6. Data: 2006-07-16 17:02:49
    Od: "Joy" <d...@N...pl>

    Użytkownik "Johnson"

    > A próba olania radiowozu to co :) ?

    Pan młody był na uboczu wraz z resztą. Z panami policjantami a potemjedym
    rozawiałem sam. Jakieś drzewko napotkane po drodze "nawedził" w tym celu.