  • Data: 2006-08-18 00:58:58
    Temat: Re: Umowy o dzielo ?
    Od: "Czekoladowy Joe" <C...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pamiętaj o dwóch rzeczach:
    > (1) Mając firmę bulisz ZUS i inne składki niezależnie od tego, czy
    > jakieś dochody uzyskujesz.
    > (2) VAT od umów o dzieło miałby dotyczyć dochodów powyżej 10000euro
    > rocznie, czyli po obecnym kursie jakieś 3221PLN miesięcznie (netto zdaje
    > się).

    Kwote ta przekraczam znacznie.
    W tamtym roku bylo tak ze do kwoty dopuszczalnej razy 2 (z racji -50%)
    dobijalem a reszte przekladalem na kolejny rok. Jesli w tym roku nie bedzie
    tkzw uzysku 50% to bede musial ta firme zalozyc.
    Tu juz nawet nie do konca o kwoty chodzi bo ja z tych rzeczy 19% place (a
    dokladnie zleceniodawca)
    Ale to tez sie bierze przy kalkulacjach pod uwage. Tylko chodzi o to ze
    glowy totalnie do papierow nie mam...
    Nie mowiac o tym ze w koszty praktycznie nie mam co wsadzac bo ja mam
    niewielkie koszty zwiazane
    z dzialalnoscia.