eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUmowa zlecenie a kradzież gotówki + smierć - co z tym zrobić... help me ! › Re: Umowa zlecenie a kradzież gotówki + smierć - co z tym zrobić... help me !
  • Data: 2008-07-08 16:17:39
    Temat: Re: Umowa zlecenie a kradzież gotówki + smierć - co z tym zrobić... help me !
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote
    > Ale to jest dowód wyłącznie na stwierdzenie braku w kasie. Nic więcej.

    Ale ja rozumiem, że odpowiedzialność materialna za braki w kasie jest
    regulowana umową (ze spadkobiercą)

    > Równie dobrze ktoś mógł mu podwędzić na chwilę klucz z kieszeni, wyjąc z
    > kasy, a potem klucz podrzucić.

    Niby mógł. Ale jeśli przed śmiercią to on powinien pilnować klucza, a
    kradzież zgłaszać i zabezpieczać mienie.
    A po śmierci to trzeba ustalić, czy ktoś mógł posłużyć się tymi kluczami.
    Tzn. gdzie były, czy ktoś obcy mógł wejść na teren gdzie jest sejf i
    niepostrzeżenie wybrać pieniądze itp. Jeśli tego nie da się wykluczyć, to
    racja, nie można go obciążać, ale jeśli da się wykluczyć działanie osób
    trzecich w tym aspekcie to IMHO dalej odpowiada.

    > Strona, która ma roszczenie, musiałaby udowodnić, nie *na pewno* to on
    > wziął i nikt inny.

    Jak on miał odpowiedzialność materialną za powierzone mienie (zakładam bo
    się w końcu nie dowiedzieliśmy). Strona stwierdza brak, kto jest za to
    odpowiedzialny reguluje umowa.
    No chyba, że był inny klucz lub nie można wyłączyć jego użycia, lub użycia
    kluczy należących do zmarłego.