    From: "fart" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa zlecenie
    Date: Thu, 11 Aug 2005 17:50:45 +0200

    > Bo asystent stomatologiczny sporadycznie dokonuje w imieniu zlecającego
    > czynności prawnych. W konsekwencji prawie na pewno umowa zatytułowana
    > "umowa-zlecenie" będzie umową o pracę. Bo trudno mi sobie wyobrazić, by
    > zlecona praca miała być wykonana przez kogokolwiek (obowiązek osobistego
    > świadczenia pracy),

    Przygotowanie unitu do pracy stomatologa nie wymaga obecności lekarza,
    umycie i konserwacja sprzętu ..... nie musi nadzorować tego lekarz, mycie i
    czyszczenie sprzętu .... chyba też może to robić asystent w dowolnych
    godzinach, a przy okazji jak będzie robił cement ..... to chyba nie jest to
    zależnośc wg kodeksu pracy ?????

    >kiedykolwiek (raczej musi pracować w godzinach pracy
    > gabinetu), samodzielnie (bo asystent zawsze pracuje pod nadzorem
    > stomatologa co wynika nawet z ustawy)

    sprzątanie gabinetu i pomieszczeń chyba nie musi mieć nadzoru

    > oraz za darmo (jakieś
    > wynagrodzenie otrzymuje).

    Sprzątaczka też dostaje wynagrodzenie za swoją umowę zlecenie.

    > W dalszej perspektywie, jak asystent zatrudniony na umowę-zlecenie
    > pójdzie z nią do sądu pracy, to nie spodziewam się, by sąd odmówił
    > uznania, ze w tym wypadku mamy do czynienia z umową o pracę.

    Noooo tutaj polemizował nie będę ale wydaje mi się, że nie do końca racja
    jest po Twojej stronie ... stąd mój post

    pozdrawiam
    fart