  • Data: 2005-08-11 20:12:13
    Temat: Re: Umowa zlecenie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "fart" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ddfs4o$8kq$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Przygotowanie unitu do pracy stomatologa nie wymaga obecności lekarza,
    > umycie i konserwacja sprzętu ..... nie musi nadzorować tego lekarz,
    mycie i
    > czyszczenie sprzętu .... chyba też może to robić asystent w dowolnych
    > godzinach, a przy okazji jak będzie robił cement ..... to chyba nie
    jest to
    > zależnośc wg kodeksu pracy ?????

    (...)

    Zgodnie z kodeksem cywilnym (Art. 734. § 1) "przez umowę zlecenia
    przyjmujący zlecenie zobowiązuje się do dokonania określonej czynności
    prawnej dla dającego zlecenie." Jeśli zdołasz mnie przekonać, że mycie i
    konserwacja sprzętu, czy też rozrobienie cementu to czynność prawna, to
    przyznam Ci rację. Ale chwilowo uważam, ze nie ma takiej możliwości.

    Znam praktykę i wiem, że masę rzeczy się tymi umowami-zlecenie obgania w
    praktyce. Ale w przeważającej większości wypadku dzieje się tak z tego
    powodu, że po prostu mamy bezrobocie i pracownik w obawie przez utratą
    pracy nie walczy o swoje prawa z jednej strony. A z drugiej Państwowa
    Inspekcja Pracy, która z definicji jest powołana właśnie w tym celu
    umywa ręce uznając, ze jak nie ma zawartej umowy o parce w tytule, to
    ich ta sprawa nie dotyczy. Skutki są właśnie takie, że zawierane są
    takie umowy w celu ominięcia przepisów prawa pracy.