    From: stern <s...@p...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o zakazie konkurencji - kilka pytan
    Date: Sat, 06 Nov 2004 22:43:52 +0100

    Rauf wrote:

    > Witam,
    >

    > Czy sa jakies ograniczania maksymalnej kwoty jaka pracodawca moze narzucic
    > umowie o zakazie konkurencji ktora to kwote pracownik ma zaplacic za
    > swiadome zlamanie tej ze umowy podczas trwania stosunku pracy ?

    kojarzy mi się wyrok SN, w którym powiedziano, że tak kwota winna m.in jakoś
    odnosić się do zarobków, typu: jeśli komuś płacimy 824 zł, to nie żądajmy
    od niego kilkunastu tysięcy za złamanie zakazu.
    Bo albo ktoś jest cenny i płaci mu się dużo, albo nie jest i wtedy nie można
    żądać od niego nie wiadomo ile.

    > Moj pracodawca przedstail mi umowe w ktorej widnieje suma 350 000 zl z
    > zlamanie tej ze umowy. Wydaje mi sie ze nie jest to mozliwe i z tego co
    > poczytalem kwota odszkodowania powinna byc wymierna do szkody poniesionej
    > przez pracodawce (jezeli bylo to swiadome zlamanie umowy) natomiast w
    > przypadku nieswiadomego zlamania tej ze umowy maksymalna kwota to wysokosc
    > 3 miesiecznej pensji. - czy dobrze to interpretuje ?

    hmmmm,
    to masz tam zapisana karę umowną czy odszkodowanie?
    to pierwsze masz płacić, kiedy zajdzie zdarzenie przewidziane umową, (chyba
    że zażądasz w sądzie obniżenia kary z uwagi na rażącą niewspółmierność
    bodajże, przy tym drugim pracodawca winien udowodnić i zdazrzenie i
    wysokość powstałej szkody.

    > Jak taka umowa ma zastosowanie po zakonczeniu umowy o prace - czy moge
    > podjac prace w przedsiebiorstwie o konktorencyjnej dzialanosci ? -
    > oczywiscie nie ujawniając nabytej wczesniej wiedzy - przez jakis okres ?

    SOP#1 :)

    --
    Hint:
    w adresie e-mail jest za dużo kropek :)