  • Data: 2011-04-24 15:56:31
    Temat: Re: Umowa o pracę i zakaz konkurencji
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.04.2011 12:03, Pytajnik pisze:
    > Czy zapis w umowie za zakazie konkurencji:
    >
    > "Pracownik w czasie zatrudnienia w XXX nie podejmie innego płatnego
    > zatrudnienia oraz nie przyjmie zlecenia bez uprzedniej zgody XXX, wyrażonej pod
    > nieważnością na piśmie."

    Czy XXX to przypadkiem nie Praktiker?

    [ciach]

    > świadomość to można ponieść tego konsekwencje? Proszę o rzetelne odpowiedzi
    > podparte tym gdzie szukać odpowiedzi - konkretny paragraf. Z wieloma osobami o
    > tym rozmawiałem i gdzie 2 Polaków, tak 3 zdania :/ a atmosfera w pracy robi się
    > coraz mniej przyjemna. Łącznie już 3. lojalkę przygotowują, sytuacja robi się
    > chora po prostu.

    Po kolei:

    1. tak ogólny zapis jest nieważny - zakaz konkurencji może dotyczyć
    tylko działalności konkurencyjnej (jak sama nazwa wskazuje) - paragrafy
    podał Jotte

    2. dyscyplinarkę możesz dostać zawsze pod dowolnym pretekstem, ale w
    takiej sytuacji jest to spokojnie do obronienia w sądzie pracy (ale rada
    jak zawsze - brać prawnika z koneksjami w danym sądzie)

    3. szukaj innej pracy, bo u tak pojebanego pracodawcy można się
    wykończyć nerwowo