  • Data: 2005-08-08 22:37:48
    Temat: Re: Umowa o dzieło a legalność oprogramowani
    Od: "Jakub" <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Przemysław Płaskowicki" <p...@p...name> wrote in message
    news:42f7ceb8$1@news.home.net.pl...

    > 1. Policja może wejść bez nakazu sądowego ani prokuratorskiego wystarczy
    > wyłącznie legitymacja służbowa funkcjonariusza. Muszą być, oczywiście,
    > jakieś ku temu przesłanki.

    Tak gadałem o tym ze starym jak to wygląda w praktyce (co prawda to było
    dawno temu i dotyczyło zupełnie innych spraw)... na prawdę nie wchodzą z
    byle powodu, za "jakieś" raczej nie wchodzą. Jak mają powody to wchodzą, a
    jak ich nie mają... mogą spróbować "naiwności" swojej "ofiary". Przenosząt
    na problemy piractwa komputerowego to co kiedyś mi powiedział stary:
    sowniej wygląda w raporcie że przeszukania mieszkania dokonano przy
    obecności osoby tam zamieszkującej, oraz że przeszukania dokonano na wskutem
    zauważenia potencjalnych dowodów podczas rozmowy w przedpokoju. Trochę to
    łatwiejszy wariant jak: "w poszukiwaniu dowodu przestępstwa dokonano
    przeszukania mieszkania za okazaniem legitymacji śłużbowej, ...w trakcie
    przeszukania znaleziono jedną płytkę CD z nielegalnym Windowsem XP.... jak
    się potem okazało płyta należała do kolegii który stworzył kopie zapasową u
    znajomego, gdyż sam nie posiadał nagrywarki".

    > 2. W polskiej procedurze karnej nie ma pojęcia dobrowolnego wpuszczenia do
    > mieszkania -- i tak to jest przeszukanie.

    Nie sprawdzałem procedury karnej żębym mógł kogokolwiek, kiedykolwiek
    wpuścić do swojego mieszkana. WIem że z chęcią każdy by sobie tam
    przeszukał, jeśłi bym go tylo wpuścił.

    Jak najbardziej, dziękuje za korektę, ale z taką jej formą:.

    > 3. Zalecam zrezygnowanie od udzielania porad z zakresu prawa polskiego na
    > bazie amerykańskich filmów.

    ...przybiera trochę głupiej formy, nie uważasz? Ja na przykład teraz mógłbym
    napisać:
    "na teorii to się może znasz ale z praktyką..."
    I prosze nie odpowiadaj na to bo wiem że to jest tak samo głupie.

    > Samo posiadanie nielegalnych programów jest przestępstwem (art. 278 § 2
    > kk). Użytek własny czy komercyjny jest bez znaczenia dla bytu tego
    > przestępstwa.
    >
    > Masz jednak rację, ot tak sobie nie dokonuje się "kontroli
    > oprogramowania". Za każdym razem taka "kontrola" jest częścią postępowania
    > karnego.

    Właśnie to miałem na myśli.