    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o "dzieło"
    Date: Mon, 30 Jun 2008 22:16:34 +0200

    W wiadomości news:g4b7ap$fr5$1@inews.gazeta.pl Maxi
    <m...@g...SKASUJ-TO.pl> pisze:

    > mam takie zapytanie- ktoś jest zatrudniony na umowę o dzieło na 2
    > miesiące za 900 zł brutto / przedmiotem umowy jest wykonanie fotografii
    > i opis 35 obiektów/, te 900 zł jest już płatne po miesiącu, ale wypłatę
    > za drugi miesiąc firma uzależnia od uzupełnienia brakujacych opisów
    > obiektów, bo jest ich np. 20 zamiast 35-ciu...
    > W ciągu tych 2-ch miesięcy,poza pracą w "terenie" trzeba odbywać dyzury
    > w biurze, kilka razy w tygodniu - do odbierania telefonów, więc
    > jednocześnie nie można tej pracy w "terenie" wykonać...Czyli typowa
> [...]
    Trudno radzić sensownie jak się treści umowy nie zna, ale proszę:
    1. Wywiązywać się wyłącznie i precyzyjnie z ustaleń umownych.
    2. Nie ma mowy o zatrudnieniu - jest umowa cywilno-prawna.
    3. Do czasu rozliczenia zdjęcia dostarczać w formie pozwalającej na ocenę
    ale niemożliwej do publikacji czy innego wykorzystania.
    4. Spróbować wykazać przed sądem pracy faktycznie istniejący stosunek pracy
    (najpierw z umową do prawnika).
    5. Nie podpisywać uwów bez konsultacji prawnej.
    6. Nie wiązać się umowami z byle kim.

    --
    Jotte