  • Data: 2007-07-30 06:39:58
    Temat: Re: Umowa o dzielo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 29 Jul 2007, Łukasz Kidziński wrote:

    > http://kidzik.bee.pl/oswiadczenie.txt
    >
    > Chodzi o projekty programistyczne, tj. wszelkiego rodzaju aplikacje, skrypty
    > strony www itp. Serdecznie proszę o uświadomienie mnie, jakie są różnice
    > pomiędzy punktami 2,3 i 4 a zobowiązaniami płynącymi z podpisania umowy
    > o dzieło?

    Sprawa nie jest taka prosta - umowa o dzieło to umowa o dzieło,
    i "prosta" umowa o dzieło w przypadku programu jest niemożliwa.
    Zwyczajnie - jak ktoś chce, żeby DLA NIEGO napisać program, to aby
    MÓGŁ z niego korzystać MUSI dostać JAKIEŚ prawa.
    Od przypadku najwęższego, czyli licencji na użytkowanie, do najszerszego,
    czyli z prawem do powielania, modyfikacji itp (a całość na wyłączność).
    Stworzenie "dzieła" (czyli programu) a przekazanie praw do niego to
    odrębne sprawy - i cyrograf dotyczy tego drugiego (poza p.4, o czym
    pisałem w innym poście).

    Nie ma jednak możliwości porównywania umowy "autorskiej" ze "zwykłą"
    umową o dzieło.
    Podatkowo też nie jest to "przychód z działalnosci osobistej" ale
    "przychód z praw majatkowych"! (i 50% KUP)

    Zajrzyj może do ustawy, co?
    http://pl.wikisource.org/wiki/Prawo_autorskie_%28ust
    awa%29

    pzdr, Gotfryd