  • Data: 2004-01-14 01:41:06
    Temat: Re: Umieszczanie informacji na portalu
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <bu14vn$ate$1@inews.gazeta.pl>, bart wrote:
    > Do niedawna uruchamiał się na tym serwisie skrypt rozkładu
    > jazdy autobusów miejskich, na podstawie umowy ustno/mailowej.
    > Przed kilkoma dniami otrzymałem mail od dyrekcji MZK, że nie
    > wolno mi dłużej tego robić.
    > Czy mogę zebrać informacje z ich strony i umieścić na swojej
    > bez ich zgody, pod warunkiem zamieszczenia źródła informacji?
    > Jeśli tak to jaka jest tego podstawa prawna?

    Najlepiej ich poproś o podstawę. Skoro coś twierdzą to niech dowiodą tego.
    MZ możesz to rozpowszechniać z 2ch powodów (a pewnie znajdzie się wiecej):
    1) Art.2.u.2 Prawa Przewozowego, nakazuje wręcz przewoźnikowi publiczne
    udostępnianie rozkładu jazdy.
    2) Informacja taka nie jest MZ utworem w rozumieniu Prawa Autorskiego
    (brak twórczego, indywidualnego charakteru).

    (uwaga, nie jestem prawnikiem)
    --
    Marcin