  • Data: 2007-10-04 09:55:35
    Temat: Re: Ulga ZUS - dla rozpoczynających DG - pytanka
    Od: "Bartek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hmmm...
    Przepraszam że tak szczegółowo pytam ale nie znam się na tym wcale, więc
    wole wszystko dopytać zanim to źle zinterpretuje.

    > Myślę, że cytat z ustawy pozbawi Cię wątpliwości:
    >
    > Z ulgowego zusu nie mogą skorzystać osoby, które:
    >
    > "wykonują działalność gospodarczą na rzecz byłego pracodawcy, na rzecz
    > którego przed dniem rozpoczęcia działalności gospodarczej w bieżącym lub w
    > poprzednim roku kalendarzowym wykonywały w ramach stosunku pracy lub
    > spółdzielczego stosunku pracy czynności wchodzące w zakres wykonywanej
    > działalności gospodarczej."

    Troche to zawiłe, ale myśle że chyba ta się jakoś przebrnąć?
    1. Czy ten zus ulgowy będę płacił tak długo aż czegoś nie zrobię dla byłego
    pracodawcy (właściwie to cały czas obecnego, tylko że na urlopie
    bezpłatnym)?
    2. No właśnie co lepiej zrobić w takiej sytuacji (najpierw iść na urlop
    bezpłatny, a potem rejestrować działalność- czy nie ma to znaczenia, a może
    poprostu całkowicie się zwolnić i dopiero potem założyć działaność
    gospodarczą?
    3. Czy nie ma znaczenia jaką głowną działalność gospodarczą prowadzę, jeśli
    nie jest to związane z dziąłalnością byłego pracodawcy?
    4. Czy zrobiąc to dla danego pracodawcy jako umowa o dzieło będę mógł
    korzystać z tej ulgi?
    A teraz przykład mój:
    Chcę otworzyć działalność związaną z obróbką skrawaniem, ale zgłoszę również
    jakieś usługi związane z informatyką (np. robienie stron, pisanie programów
    itp).
    Mój pracodawca chce żebym zrobił bezę danych dla hjego celów i ją
    przetestował i potem wprowadził dane.
    Czy w takiej sytuacji nie bede mógł skorzystać z ulgi czy można to jakoś
    obejść?
    Tym bardziej że już pierwszą umowę o dzieło z pracodawca podpisałem, a będą
    jeszcze trzy.
    Pozdrawiam
    Bartek