  • Data: 2007-10-04 10:02:15
    Temat: Re: Ulga ZUS - dla rozpoczynających DG - pytanka
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bartek pisze:
    > Hmmm...
    > Przepraszam że tak szczegółowo pytam ale nie znam się na tym wcale, więc
    > wole wszystko dopytać zanim to źle zinterpretuje.

    > Troche to zawiłe, ale myśle że chyba ta się jakoś przebrnąć?
    > 1. Czy ten zus ulgowy będę płacił tak długo aż czegoś nie zrobię dla byłego
    > pracodawcy (właściwie to cały czas obecnego, tylko że na urlopie
    > bezpłatnym)?

    Będziesz płacił ulgowy zus do czasu, aż wykonasz coś dla osoby, która
    w roku założenia działalności gospodarczej lub w roku poprzednim była
    Twoim pracodawcą i to co wykonywałeś w ramach DG było tym samym, co
    wykonywałeś w ramach umowy o pracę. Fakt urlopu bezpłatnego w czasie
    prowadzenia DG nie ma znaczenia.

    > 2. No właśnie co lepiej zrobić w takiej sytuacji (najpierw iść na urlop
    > bezpłatny, a potem rejestrować działalność- czy nie ma to znaczenia, a może
    > poprostu całkowicie się zwolnić i dopiero potem założyć działaność
    > gospodarczą?

    To nie ma żadnego znaczenia. Nie możesz wykonywać w ramach DG tego,
    co robiłeś w ramach umowy o pracę dla firm, które były Twoim pracodawcą
    w 2006 i 2007r. To, czy zakładając DG zwolnisz się, czy pójdziesz na
    urlop, nie ma znaczenia.

    > 3. Czy nie ma znaczenia jaką głowną działalność gospodarczą prowadzę, jeśli
    > nie jest to związane z dziąłalnością byłego pracodawcy?
    > 4. Czy zrobiąc to dla danego pracodawcy jako umowa o dzieło będę mógł
    > korzystać z tej ulgi?

    Tak, jeśli w 2006 i 2007r. nie robiłeś tego na umowę o pracę.

    > A teraz przykład mój:
    > Chcę otworzyć działalność związaną z obróbką skrawaniem, ale zgłoszę również
    > jakieś usługi związane z informatyką (np. robienie stron, pisanie programów
    > itp).
    > Mój pracodawca chce żebym zrobił bezę danych dla hjego celów i ją
    > przetestował i potem wprowadził dane.
    > Czy w takiej sytuacji nie bede mógł skorzystać z ulgi czy można to jakoś
    > obejść?
    > Tym bardziej że już pierwszą umowę o dzieło z pracodawca podpisałem, a będą
    > jeszcze trzy.

    Jeśli nie podpisałeś z pracodawcą umowy o pracę, to będziesz mógł
    mieć ulgowy ZUS.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz