    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <x...@4...net> <sj682q$77n$1@gioia.aioe.org>
    <19he4yxfzadbj$.13ph5om79wws2$.dlg@40tude.net>
    <lYL5J.346813$Fd_a.253212@fx08.ams1>
    <6158203d$0$541$65785112@news.neostrada.pl> <sj9dvt$vha$1@gioia.aioe.org>
    <z5l31j6qa5y9$.15uz3osgm1fsp.dlg@40tude.net>
    <615a1b9f$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <Atr6J.163142$ZXL.133614@fx09.ams1>
    <615aa624$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
    <xuM6J.409918$Fd_a.38779@fx08.ams1>
    <d4lfipqj26yv$.1h2r15zzicqhy$.dlg@40tude.net>
    <4o57J.454336$Nog.375490@fx11.ams1>
    <1ipfcl9vxboqg$.1a17k6rbt6osi$.dlg@40tude.net>
    <sjjvbh$8og$1@gioia.aioe.org> <615d96e5$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <615de8a7$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Ucieczka strazniczki
    Date: Wed, 6 Oct 2021 22:21:54 +0200

    W dniu 06.10.2021 o 20:19, RadoslawF pisze:
    > Niektórzy z więźniów mieli dostęp do puszek mięsnych i różnych alkoholi.
    > A ci co nie mieli to w Oświęcimiu była na śniadanie "zupa" która często
    > była wywarem z pokrzyw. Jak dożyłeś do kolacji to porcja chleba
    > (wielkości dwu lub trzech kromek, zależnie ile blokowy ukradł) i
    > wyrób kawo podobny.
    > Bez dostępu do innych źródeł pięć lat raczej nie szło na tym wyżyć.
    > Większość wytrzymywała dwa do trzech miesięcy.

    Ale na ile za to odpowiedzialność ponosi sekretarka?

    > Nie chcieli uśmiercać od razu, chcieli jeszcze jakiś czas wykorzystać
    > ich darmową pracę.

    Mnie się wydaje, ze starali się wypośrodkować. Na tyle dawali jeść, by
    nie umarli, ale tak mało, żeby żyć się nie dało. Przymusowi robotnicy
    raczej byli wykorzystywani do prostych prac, ale mimo to jakieś
    przeszkolenie mieli. Łatwiej było utrzymać przy życiu tego poduczonego,
    niż kolejnego uczyć. Niemcy nie byli idiotami.

    --
    Robert Tomasik