    From: "Piotr K." <d...@2...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ubezpieczenie samochodu
    Date: Thu, 5 Jun 2003 10:56:43 +0200

    Użytkownik "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl> napisał w
    wiadomości news:bbmrfj$k7q$1@szmaragd.futuro.pl...

    > No tak ale zapominasz o jednym kwota ubezpieczenia którą podajesz to kwota
    > AC a otrzymujesz z OC (pisałeś że nie jesteś sprawcą więc tak domniemuję)
    te
    > dwie kwoty nic z sobą nie mają wspólnego. Inną sprawą jest kwota twojego
    > ubezpieczenia AC, tutaj możesz podać dowolna i zapłacić od niej składkę
    ale
    > ( może się mylę ) ubezpieczyciel przeważnie w umowie zabezpiecza się
    > klauzulą iż odszkodowanie wypłacane jest do wartości i tu pada chyba
    > rynkowej pojazdu. Może przy ubezpieczeniu AC zawyżyłeś jego wartość ?
    Często
    > problemy biorą się z niedoczytania lub niezrozumienia umów. Agent na to ci
    > może nie zwrócił uwagi bo ma prowizję od składki ale skoro bulisz taką
    kasę
    > to się zastanów albo spytaj jeśli są jakieś wątpliwości . Tak dla próby
    > zadzwoń do inspektora PZU z pytaniem o wartość pojazdu bo chcesz go
    > ubezpieczyć i jeśli ta wartość będzie inna od tej co ci proponują to wtedy
    > rzeczywiście się można wkurzać.
    > Pozdrowienia Andrzej

    Rozumiem, że odszkodowanie jest wypłacane z OC sprawcy, ale czy różnica nie
    powinna być pokryta z mojego AC?
    (Czy gdyby to kierowca Omegi był sprawcą to dostałbym pełną kwotę
    ubezpieczenia? - w końcu w takiej sytuacji wypłata dla mnie byłaby z mojego
    AC.)

    Swoją drogą masz rację, bo ubezpieczenie było zawierane przez agencję i tej
    zależało najpewniej na jak najwyższej składce a reszta tak naprawdę juz ich
    nic nie obchodzi.

    Czy istnieją jakieś plany unormowania takiego stanu rzeczy? Bo w końcu jeśli
    np.: ubezpieczę się na życie na jakąś kwotę na 10 lat i po 5 latach umrę to
    zostanie chyba wypłacona kwota na jaką się ubezpieczyłem a nie kwota
    "wartości rynkowej" (uzględniająca stopień zurzycia...) mojej osoby w danym
    momencie.

    Piotr K.