  • Data: 2008-10-07 19:20:55
    Temat: Re: Ubezpieczenie - VAT
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Osobnik posiadający mail alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > Nie żadne podchody tylko normalna sprawa.

    hmm
    czytam wlasnie w necie na ten temat i jakos SN mowi cos innego:
    http://tiny.pl/sqwt
    lub
    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/ub
    ezpieczyciele;oddadza;v
    at;z;oc,166,0,242086.html

    > I nie obchodzi. Płacą netto a ty płacisz vat i dostajesz fakturę
    > z tym vatem do odliczenia/zwrotu - w ostatecznym rozliczeniu
    > wychodzisz na zero i tak ma być. Odszkodowanie ma wyrównać szkodę
    > a nie przysporzyć majątku.

    Taka fakture moge wrzucic do KUP a nie musze. Potrafie sobie wyobrazic
    sytuacje kiedy odliczenie jest utrudnione (niewielkie przychody). Poza tym
    jak firma ubezpieczeniowa miałaby sprawdzac czy ja sobie to wrzucam w KUP
    czy nie?
    Zreszta wydaje mi sie ze w/w wyrok SN wyjasnia wszystko - poniewaz sam
    rowniez nie podałes zadnych przepisów pozwalajacych TU na takie
    działania...
    P.S. Odszkodowanie nie wyrównuje szkod - po pierwsze dlatego ze probowano
    zbyc mnie kwota ok 3000 (warsztat wyliczył naprawde na ponad 8000), po
    drugie uwzglednia sie 40% amortyzacji przy aucie ktore ma realnie przebieg
    na poziomie 40kkm. Po trzecie nie uwzglednia sie spadku wartosci auta,
    ktore jest powypadkowe. ale to juz inna bajka - mam nadzieje ze nie trzeba
    bedzie sie wluczyc po sadach.

    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę
    zmienić, odwagi, abym zmieniał to, co mogę zmienić, i szczęścia,
    aby mi się jedno z drugim nie popieprzyło." Stephen King