    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: UGODA Z WIERZYCIELEM!!!
    Date: Tue, 18 Jan 2005 19:33:30 +0100

    Użytkownik "Herbi" <x...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:1s8gobba1okie.dlg@onet.pl...

    > Robercie - 'wpłynięcie', dla mnie jako wierzyciela nie ma znaczenia, ja po
    > prostu tej kasy nie mam na rachunku więc nie mogę nią dysponować. Koniec,
    > kropka. Pytająca za późno dokonała przelewu - jej wina.

    Nie zgodzę się z tobą co do samej zasady. Gdyby ktoś w banku wierzyciela
    sprzeniewierzył te pieniądze i na skutek tego nigdy by się nie pojawiły na
    koncie wierzyciela, to Twoim zdaniem było by to równoznaczne z
    niewywiązaniem się przez dłużnika ze zobowiązania?

    Jakiś czas temu analizowałem obroty na moim ROR. Mój pracodawca dokonywał
    przelewu 1 danego miesiąca. Środki pojawiały się u mnie 4, ale z datą
    księgowania 1 lub 2 (pewnie w zależności od pory dnia). Ja faktycznie tymi
    środkami dysponować nie mogłem aż do 4. Brałem a' konto limitu kredytowego,
    który jednak nie był księgowany, bo przecież później się wszystko
    prostowało. Czy Twoim zdaniem w takim wypadku dłużnik ponosi winę za to? Bo
    moim zdaniem nie.

    W sprawie będącej przedmiotem naszych rozważań moim zdaniem należy zbadać
    którego dnia wpłynęły środki do banku wierzyciela. I tę datę uznać za
    krytyczną. Bo data faktycznego uwidocznienia ich na rachunku, to już sprawa
    umowy pomiędzy bankiem, a wierzycielem.