    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Tylko skąd to zaskoczenie?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 7 Oct 2021 08:32:13 +0200

    On Wed, 06 Oct 2021 23:12:56 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Dla mnie wystarczającym świadectwem jaki to wszystko jest i pewnie długo
    > będzie gnój jest przemiana Terlikowskiego. Naprawdę trudno akurat tego
    > gościa posądzić o kościołożerstwo, a jakby na to nie patrzeć, od pewnego
    > już czasu, meritum, czy nawet ton jego wypowiedzi jest dość zbliżony do
    > tych wcześniejszych "nagonek" medialnych.
    >
    > https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,276
    50779,terlikowski-o-ustaleniach-francuskiej-komisji-
    porazajace-liczby.html
    > "Uważam, że na tym etapie komisja na wzór francuski w Polsce nie może
    > powstać, ponieważ do tego konieczna jest zmiana mentalności ludzi
    > Kościoła. Polski episkopat nie jest chętny, żeby całościowo potraktować
    > problem pedofilii. Chęci nie ma także wśród większości polskich księży,
    > a także, jak sądzę, wśród najbardziej zaangażowanych świeckich katolików
    > - mówi nam Tomasz Terlikowski. - W związku z tym, na szybkie powołanie
    > podobnej komisji u nas bym nie liczył, ale mam nadzieję, że w dającej
    > się przewidzieć przyszłości taka komisja powstanie. "

    Zaraz zaraz ... czy mi sie wydaje, czy stosowna komisja jest?

    https://www.gov.pl/web/pkdp
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pa%C5%84stwowa_Komisja
    _do_spraw_wyja%C5%9Bniania_przypadk%C3%B3w_czynno%C5
    %9Bci_skierowanych_przeciwko_wolno%C5%9Bci_seksualne
    j_i_obyczajno%C5%9Bci_wobec_ma%C5%82oletniego_poni%C
    5%BCej_lat_15

    Ale moze historia sie nie interesuje ... szczegolnie jak sie do niej
    powolalo takich swieckich katolikow, jak wyzej.

    J.