    From: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Trudne do opissania w jednym zdaniu.
    Date: 27 Sep 2003 15:26:49 +0200

    > Mocno nadziagane to stwierdzenbie o profesjonaliscie. W jakiej dziedzinie
    > mozna byc profesjonalista? Ja jestem w swojej i nie jestem profesjonalista
    > od reklamy.
    > Poza tym Gotfryd chyba wcale nie mail na mysli takich wniskow jakie Ty
    > wyciagles. Ja wrecz odwrotnie to zrozmialem, ze to naciagactwo.

    Chodzi o to, że prowadzisz firmę. Pod tym względem powinieneś być
    profesjonalistą. A jak nie jesteś, to twoja strata.

    Jeśli firma podpisuje dokument, to nie może się potem powoływać, że nie
    wiedziała co podpisuje, że nie przeczytała czegoś uważnie.

    Takie argumenty są zasadne jedynie w sporze, w którym bierze udział
    konsument. Może on nie być do końca poinformowany, może być wprowadzony w błąd,
    dlatego sądy (i nawet najnowsza nowelizacja kodesku cywilnego) podchodzą do
    tego łagodniej.

    Można być całe życie konsumentem, ale jeśli już się zakłada fimrę, to takie
    ulgowe traktowanie przestaje działać. Twój wybór. Skoro chcesz robić w
    biznesie, to nie możesz żądać, żeby traktowali cię jak niedoinformownego
    konsumenta. Wiedziałeś co podpisujesz, a jeśli nie wiedziałeś, to źle dla
    ciebie. I nikogo innego.

    W tym przypadku podpisałeś zgodę na umieszczenie jakiejś reklamy i
    zobowiązałeś się na jej opłacenie. Wszystko było napisane, wystarczyło
    przeczytać. Ty, jako profesjonalista - osoba prowadząca firmę - powinieneś
    dokłądnie przeczytać co podpisujesz i nie podpisywać, jeśli czegoś nie
    rozumiesz. A jeśli już to zrobiłeś, to na ulgowe traktowanie nie zasługujesz.

    Liwiusz