eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTransport morski - problem ze spedytorem/armatorem › Re: Transport morski - problem ze spedytorem/armatorem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!nf1.ipartners.pl!news.ipartners.pl!i
    partners.pl!not-for-mail
    From: "Matex" <p...@N...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Transport morski - problem ze spedytorem/armatorem
    Date: Tue, 12 Jul 2005 18:43:44 +0200
    Organization: Internet Partners
    Lines: 25
    Message-ID: <db0rtq$2jc3$1@news2.ipartners.pl>
    References: <db0i25$2avt$1@news2.ipartners.pl> <db0qv3$2r4$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: 217-153-241-144.zab.nat.hnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1121186554 85379 217.153.241.144 (12 Jul 2005 16:42:34
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 12 Jul 2005 16:42:34 GMT
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:312229
    [ ukryj nagłówki ]


    > Czy umowa przewidywała określony termin dostawy, czy termin ów
    wynikał
    > tylko i wyłącznie z dostarczonego Ci konosamentu?

    Niestety, umowa nie przewidywała konkretnej daty dostawy. Ponoc nawet
    takowej klauzuli nie można zawrzeć bo nikt w transporcie morskim nie
    daje gwarancji na terminowe dopłynięcie statku. Z różnych powodów,
    choćby pogody, awarii statku, czy nawet napadu piratów :-)) Czyli tak
    naprawdę, teoretycznie mogliby to przywieźć w grudniu i nic (dla nich)
    by się nie stało.

    Ale w moim przypadku nic takiego nie miało miejsce. Kontener był na
    własciwym statku, który dopłynął na czas i nie wiadomo dlaczego ktos
    go z tego statku zdjął.

    Reasumując - nie mam pretensji do armatora że zrobił przeładunek, ma
    do tego prawo. Może zmienić trasę rejsu, czas itp. Ale mam pretensje
    do spedytora że tego nie monitorował i nie dał mi szansy zareagować
    tak żeby ściągnąć mój towar na czas. I w tym zakresie szukam pomocy.

    pzdr
    Matex
    >

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1