  • Data: 2005-07-12 16:43:44
    Temat: Re: Transport morski - problem ze spedytorem/armatorem
    Od: "Matex" <p...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy umowa przewidywała określony termin dostawy, czy termin ów
    wynikał
    > tylko i wyłącznie z dostarczonego Ci konosamentu?

    Niestety, umowa nie przewidywała konkretnej daty dostawy. Ponoc nawet
    takowej klauzuli nie można zawrzeć bo nikt w transporcie morskim nie
    daje gwarancji na terminowe dopłynięcie statku. Z różnych powodów,
    choćby pogody, awarii statku, czy nawet napadu piratów :-)) Czyli tak
    naprawdę, teoretycznie mogliby to przywieźć w grudniu i nic (dla nich)
    by się nie stało.

    Ale w moim przypadku nic takiego nie miało miejsce. Kontener był na
    własciwym statku, który dopłynął na czas i nie wiadomo dlaczego ktos
    go z tego statku zdjął.

    Reasumując - nie mam pretensji do armatora że zrobił przeładunek, ma
    do tego prawo. Może zmienić trasę rejsu, czas itp. Ale mam pretensje
    do spedytora że tego nie monitorował i nie dał mi szansy zareagować
    tak żeby ściągnąć mój towar na czas. I w tym zakresie szukam pomocy.

    pzdr
    Matex