    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: To samo innymi słowy
    Date: Tue, 24 Aug 2004 09:42:11 +0800

    In article <cg9ust$ji9$1@serwus.bnet.pl>, Tristan Alder wrote:
    > No kiedy na razie rozważam czysto teoretycznie. Po prostu (jak zauważyłeś)
    > tworzę sobie opracowanka dla uczniów i potem je publikuję na www. I
    > zastanawiam się, na ile mogę bazować tu na podręcznikach i zestawach
    > ćwiczeń, które mozolnie gromadzę w biblioteczce.
    > Na przykład program nauczania... Jeden autor programu nauczania powiedział,
    > że jak oprę się na jego programie, to popełnię plagiat. Ale czy układ
    > treści, kolejność zajęć itp. podlega temu?

    Nie wydaje mi się (bo to w sumie idea). Wystarczy podać autora pierwowzoru
    tego programu, jak zresztą zrobiłeś. Ale Ty nie tylko zapożyczasz "układ"
    ale i sama treść (jak zrozumiałem z poniższego).

    > http://www.tristan.b7.pl/dokumenty/HTML/TI%20--%20Ro
    zk%b3ad%20materia%b3u.html
    > i zamieszczone poniżej wymagania? W sumie są prawie identyczne z tym, co
    > znalazłem w tych publikacjach, które są tam podane. Ale jednak lekko je
    > zmieniłem. Zamieściłem na WWW dla uczniów, ale zastanawiam się na ile

    Jak są prawie identyczne to robi się ślisko. To co MZ nie podlega tu
    ochronie to schemat (przykład):
    - wprowadzenie
    - podstawy OS
    - coś o arkuszach
    - cos o sprzęcie
    - podstawy internetu

    Pełny program z pełną treścią jako całość MZ podlega.

    > No wiem, z jednej strony popieram ochronę wartości intelektualnych, ale z
    > drugiej to dość płynna działka.

    W tym regionie o którym teraz rozmawiamy to bardzo płynna, ale ja bym mimo
    wszystko nie ryzykował publikacji takiego prawie identycznego programu.
    Zdaję sobie sprawę że to sporo roboty, ale lepiej to ująć wszystko samemu
    inną treścią z lekko zmienioną formą.

    --
    Marcin