  • Data: 2013-03-02 10:24:17
    Temat: Re: To jest odpowiedź na reklamację, czy nie jest?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news napisał(a) :

    > W kwestii formalnej - na początek trzeba sprawdzić, czy sprzedawca
    > zapodaje specyfikację techniczną danego wyrobu.
    > Bo to, że (trzymając się "allegrowej" wersji) akumulatorek R6 (AA)
    > o pojemości 550mAh *nazywa się* "3700mAh" o niczym nie świadczy :>

    Częściowo masz rację :-)
    Bo np. aku firmy BP mają wielki napis "2100", bez literek "mAh". I
    małym drukiem: "pojemność typowa - 2050mAh"

    > (a w sumie :()
    > W przypadku "konsumenckim" sprzedawca rzeczywiście odpowiada za
    > zgodność parametrów sprzedanego przedmiotu z reklamą, ale PARAMETRÓW
    > właśnie. Tego co obiecał.
    > Jak napisali "3700mAh", ale NIE NAPISALI "pojemność 3700mAh",
    > a może lepiej "pojemność przez pierwszych 200 cykli", to w sumie
    > podstawa do jakichkolwiek roszczeń jest wątpliwa.

    Hmmm... chyba zakładamy, że zgodnie z Ustawą z 27lipca 2002 towar
    uznaje się za wadliwy, jeżeli w ciągu 6 miesięcy od sprzedaży jego
    parametry są niedotrzymane.
    Skoro nie jest nigdzie napisane, że pojemność wynosi tyle a tyle, to
    napis 43Ah możemy chyba uznać za deklarację pojemności. Bo
    doszlibyśmy do absurdu i w wielki aku do TIRów wsadzili aku od
    skuterka. Wystarczyłoby napisać czcionką na 1/4 jego wielkości:
    200Ah. I ani słowa o pojemności :-)

    > Może być tak, że sprzedawca okiem nie mrugnie i reklamację
    > uzna. Ale może zacząć się wykręcać, i wtedy pytaniem
    > jest co można udowodnić.

    > Masz "kwit" w którym wyraźnie napisano "pojemność nominalna"
    > oraz ile cykli?
    > Żeby nie odpowiedzieli "tak, ale on jest zużyty"... :[

    Zużyty, bo jego parametry nie pozwalały na eksploatację zgodną z
    zasadami "o zgodności towaru z umową przez 6 miesięcy".
    Na stronie www sprzedawcy nie ma słowa "pojemność". Tylko nie
    dochodźmy w ten sposób do absurdu.

    > To już wiesz - ustawa przewiduje obowiązek dojazdu "serwisowego"
    > wyłącznie w naprawdę trudnych przypadkach, np. sprzętu zamontowanego
    > gdzieś na trwałe.

    Racja

    > Dopóki reklamacja się nie rozstrzygnie, być może w sądzie, trudno
    > dowieść że to "ich koszt". Mają obowiązek go *zwrócić* po uznaniu
    > reklamacji,

    Racja

    > ze sporną sprawą ustalenia sposobu dostawy (IMO należy
    > ich pytać jakiego sposobu dostawy oczekują,

    OK. Dzięki. Tak zrobię.

    > Dlatego IMVHO warto sprawdzić, czy nie podano niskiej liczby
    > gwarantowanych cykli (bo nie ma zakazu robienia "nieprzeciętnie
    > badziewnych" sprzętów, byleby konsument wiedział co kupuje).

    Ale nie wie, bo nic na ten temat badziewności nie napisano. Wręcz
    odwrotnie - same superlatywy, ochy i achy :-)

    Jako ciekawostkę warto też dodać, że klient, który kwestionował
    spalanie o 30% wyższe niż podane przez producenta samochodu,
    przegrał ostatecznie przed SN. Bo parametry gorsze o 30% to nie jest
    wada, zdaniem sądu.

    A ten aku zbliża się do tej granicy, hmmm... ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]