  • Data: 2022-01-30 12:30:28
    Temat: Re: Testy na covid w pracy [O "wyższości" szczepień na kowid nad szczepieniami na grypę]
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.01.2022 o 12:14, A. Filip pisze:

    > A możesz/potrafisz sformułować ten zarzut *precyzyjniej* jak na grupie
    > prawa by chyba wypadało?

    Oczywiście - wszyscy odpowiedzialnu zamknięcie służby zdrowia,
    administracji publicznej, szkolnictwa i lasów w pierwszej fali powinni
    zostać wezwani do złożenia wyjaśnień. I nagle okazałoby się, że wszyscy
    się jednak mylili i po prostu źle ocenili sytuację;) Jeśli tak to należy
    z tego po prostu wyciągnąć wnioski. Oczywiście tych co przekroczyli
    uprawnienia bądź ordynarnie kradli należy normalnie ukarać - z
    uwzglednieniem okoliczności łagodzących.

    > W innych krajach były momenty lokalnego/regionalnego przepełnienia
    > szpitali (oddziałów intensywnej terapii).

    No były. Ja tylko pieszę, że do całej szpoki ze śmiercionośną pandemią
    wcale nie potrzebujemy pandemii. Teraz znów wszyscy się zesrali, bo...
    nowy szczep wirusa jest łagodniejszy.

    > Z twoim zarzutem mogę się w sporawej części zgodzić ale tylko jeśli
    > napiszesz jasno i wprost *od kiedy konkretnie* (miesiąc) przestało to
    > być "w miarę sensownym nadmiarem ostrożności" a stało się średnim
    > błędem, a od kiedy konkretnie już dużym błędem.

    Ale po pierwsze nikt mi za to nie płaci więc od tego jest kurwa
    minister, żeby ponosić odpowiedzialność za swoje czyny a nie po fakcie
    ogłaszać plebiscyty na pudelku czy usenecie. Po drugie po fakcie widać
    było że mocno przegięliśmy i nic nas to nie nauczyło. Tak jak mówiłem -
    należy ocenić czy reakcje była właściwa, czy jednak nie i wyciągnąć
    wnioski na przyszłość. A nie dwa lata później to samo od nowa.

    > Mówiąc jeszcze inaczej w sporej części "mądrością po fakcie":

    Oczywiście. Z tym że w takich sytuacjach się właśnie ocenia po fakcie i
    wyciąga wnioski na przyszłość.

    > Zaś mówiąc najbardziej cynicznie: NFZ przesunął budżet/pieniądze na
    > kowid, zaczął tworzyć swoją *finansową* rezerwę kowidową. Życie ludzkie
    > jest ponoć bezcenne ale budżet NFZ jest i zawsze będzie ograniczony.

    covid lies matter! ;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.