  • Data: 2009-05-27 19:45:31
    Temat: Re: Testament - ważny, czy nie?
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 27 Maj, 21:03, Maciek <m...@n...pl> wrote:

    > Jakiś czas później umiera dziadek. I teraz pojawiają się pytania:
    > - czy testament przez nich spisany jest nadal ważny?
    > - jeśli nie, to jaki sens miało spisywanie go i zapewne pobieranie za to
    > jakieś opłaty, skoro była raczej niewielka szansa, że dziadkowie umrą
    > oboje jednocześnie (no wiem: wypadki itd)?
    > - jeśli nie, to kto w jakim stopniu i ile dziedziczy, w przypadku
    > śmierci babci?
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Maciek

    Oczywiscie. Babcie ma swoj testament i dziadek mial swoj. Jedna osoba,
    jeden testament. Nie ma proekologicznego dbania o zuzywanie malych
    ilosci papieru.
    Dlatego tez testamenty takie bede mialy odpowiednie klauzule na
    wypadek tego "kto pierwiej umrze". Jesli dziadkowie maja szafe i jej
    nikomu nie zapisali to po smierci dziadka podzial jest wedlug zwyklego
    dziedziczenia. Czyli babcia dostaje 50%, corka i syn po 25%.