  • Data: 2006-08-23 22:31:06
    Temat: Re: Termin naprawy gwarancyjnej.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 23.08.2006 Sławek (onet) <s...@a...onet.pl> napisał/a:
    > Wydaje mi się, że popełniłem błąd nie korzystając z ustawy konsumenckiej.
    > Duży sprzedawca MediaMArkt nie powinno być problemu z wymianą uszkodzonej
    > rzeczy.

    Owszem, jeśli jesteś konsumentem (zakupiłeś coś dla prywatnego użytku jako
    osoba prywatna) to w przypadku gdy w gwarancji nie ma podanych istotnych
    terminów zawsze lepiej skorzystać z "niezgodności z umową". Tam masz
    przynajmniej jeden termin - wymieniony 14'to dniowy, a z informacji
    zbliżonych do Federacji Konsumentów wynika, że czas naprawy zdefiniowany
    ustawowo równiez jako "odpowiedni" nie powinien w praktyce przekraczać 2-3
    tygodni (też zalezy co się popsuło).

    Ponadto dość istotne jest ile upłyneło czasu od momentu zakupu. Jeśli
    więcej niż 6 miesięcy to sprawy się komplikują.

    --
    Marcin