    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.dzieci
    Date: Mon, 23 Apr 2012 18:49:46 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Telefoniczne nękanie dziecka - karalne?

    On Mon, 23 Apr 2012, Nixe wrote:

    > "Johnson" <j...@n...pl> napisał

    > I w jaki sposób te stosunki są regulowane, skoro nie ma żadnych sankcji ani
    > innych konsekwencji dla tych, którzy nie chcą się regulować?

    Jako ze widzę iż inne elementy flejmu ładnie sa wyjasniane w innych
    miejscach :), poprzestanę na tym kawałku.

    Pakujesz się w znany "problem znaku informacyjnego" (z ruchu drogowego):
    to, że dane zachowanie, informacja czy instytucja nie jest obłożone
    sankcja, nie znaczy że sankcja - lub wrecz przeciwnie, brakiem sankcji
    - nie sa (lub odpowiednio: sa) obłożone uboczne skutki takiego
    nieobłożonego elementu.

    Prosta sprawa - takie stosunki nie sa bezprawne, tyle i tylko tyle
    z tego wynika (ale również aż tyle), rzecz jasna, żeby zwyczajowo
    nie wpasć w czyjes tryby formalne: "o ile przepis szczególny nie
    stanowi inaczej" (już widziałem że argumentujesz zachowaniami
    przestępczymi, więc zastrzeżenie chyba jest na miejscu).

    > Nawet za złamanie dekalogu jest jakaś pokuta, a tutaj? ;-)

    ...wychodzi, że stosowanie srodków wychowawczych będzie "uzasadnione
    prawnie".
    Owszem, widziałem to co piszesz o "czwórce i matole", ale pytanie
    jest proste: czy takie zachowania moga się zdarzać w tzw. "normalnych
    rodzinach", i hint: i co wtedy może dziecko?

    > Ono nie ma ochoty na rozmowę z ojcem, bo się go boi.

    Khem, to ostatnie dzieciom się chyba czasami zdarza.

    > Nękanie również. Gdzie leży granica między faktyczną_koniecznością_kontaktów

    Cóz, tak dla porzadku, wtykam się tylko i wyłacznie do wybranych
    elementów dyskusji. Bardzo uprzejmie, acz wyraznie ;), proszę
    o niepowrzucanie dyskutantów do jednego worka, bo moga zaczac
    gryzć za przypisywanie im czegos czego NIE napisali na przykład ;)

    > Nikt ojcu jego praw nie odbiera (tzn. jeszcze nie odebrał).

    Jakos tak tendencyjnie to brzmi (acz to OT).

    pzdr, Gotfryd