  • Data: 2009-10-24 09:32:59
    Temat: Re: TU żąda okazania dowodu osobistego
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "spp" <s...@o...pl> napisał

    > Jakie znaczenie ma forma?

    Choćby takie, że to kupujący bierze na siebie odpowiedzialność za
    rozliczenie.
    Przy fakturze na przelew sytuacja faktycznie diametralnie się zmienia, bo
    sprzedający nie ma żadnej gwarancji, że podmiot będący odbiorcą faktury
    zapłaci za nią.

    > Wystawienie faktury na osobę która nie dokonała zakupów? To może być
    > wykroczenie.

    Z jakiego paragrafu? I na czym miałoby polegać to wykroczenie?
    Fiskusowi nic przecież nie ubędzie :)
    A jeśli nie nastąpi rozliczenie między kupującym, a odbiorcą faktury, to
    będzie to tylko problem kupującego.

    > Zażąda upoważnienia?

    Jasne, a w jaki sposób sprawdzi, czy upoważnienia nie wystawił sobie sam
    pracownik? ;-)
    Odkąd pracuję, nikt nigdy nie żądał ode mnie żadnego upoważnienia przy
    jakichkolwiek gotówkowych zakupach na firmę.

    > Z upoważnieniem, (notarialnie potwierdzonym ;) ) - dlaczego nie?

    Jaja sobie chyba robisz ;-)
    Już widzę, jak ktoś zaprasza notariusza do domu w celu potwierdzenia
    upoważnienia na zakup cegieł.

    > A nie lepiej taki który tego zakazuje w czynnościach pomiędzy stronami
    > umowy?

    Taki też może być, choć wolałbym mieć napisane wprost, że wystawca faktury
    uprawniony jest do wylegitymowania kupującego.

    > A poważniej - przy drobnych transakcjach nikt do tego sprawy nie
    > przywiązuje, przy grubszych - warto to przemyśleć.

    Dlatego m.in. pisałem o płatnościach gotówką, bo taka forma rozliczenia
    dotyczy właśnie drobnych transakcji.

    Pozdr