    From: Miernik <m...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: System operacyjny w komputerze sklepowym.
    Date: Thu, 3 Jul 2003 14:58:29 +0200

    In article <P...@k...portezja
    n.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Pomijasz szczegó? - brak?o s?owa "bezp?atnie".
    > Linuksologiem nie jestem, ale jestem przekonany ?e widzia?em jak
    > kto? instalowa? i by?o w dystrybucji dnews czy co? takiego - ewidentnie
    > shareware, a wi?c "komercyjne" :)

    Pytaliscie sie o Linuxa. A Linux to jest jadro systemu operacyjnego.
    Samo jadro - nic wiecej. Taki plik, ktory skompilowany, wraz z
    modulami zajmuje co najwyzej kilka MB.

    Cala reszta nie jest Linuxem, ale innym oprogramowaniem dolaczonym
    przez dystrybutora.

    Rozne dystrybucje moga miec rozna polityke co do tego jakie licencje
    poszczegolnych programow moga byc zawarte w tej dystrybucji.

    Na przyklad w dystrubucji ktorej ja polecam kazdemu, Debian GNU/Linux
    ta polityka opisana jest tutaj (patrz DFSG, dolna polowa):

    http://www.debian.org/social_contract.pl.html

    W szczegolnosci punkt 6:

    Licencja nie moze zabronic wykorzystania programu do konkretnego celu.
    Na przyklad, nie moze zabronic wykorzystania w biznesie lub przy
    badaniach genetycznych.

    Jezeli program nie spelnia wszystkich tych warunkow, jest umieszczany
    w katalogu "non-free", dzieki temu bardzo latwo rozpoznac czego nie
    instalowac. Ale ten katalog "non-free" to bardzo mala czesc calej
    dystrybucji.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl