    From: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: System OEM a padniety dysk
    Date: Fri, 29 Dec 2006 19:09:57 +0100

    Maluch wrote:
    (...)

    > Poczytaj dokładnie całą umowę to znajdziesz jeszcze sprytniejsze.

    Nie wątpię, ale przyznam szczerze, że aż się boję.

    > To nazywa się zbieraniem sojuszników w walce z głównym wrogiem czytaj
    > złodziejem licencji.

    Nierzadko wbrew ich woli. Na ten przykład ja mogę wcale nie chcieć pomagać
    MSowi walczyć z piractwem jednocześnie posiadając legalną kopię systemu, co
    IMO wcale nie jest sprzeczne.

    > No bo najbardziej wqurwionym z powodu piractwa
    > jest jedynie producent. Utrudnieniami dla legalnych użytkow.
    > dokoptowuje do koalicji przeciwko piratowi licencjobiorców legalnych.

    Cóż, dosyć ciekawa interpretacja...

    > Chodzi pewnie o to, aby przy pomocy legalnych zmusić do zmiany
    > myślenia i spowodować bezwzględne potępienie piractwa. Chodzi o to,
    > aby nie było przyzwolenia społecznego na takie zachowania /piractwo/.

    Yhy. Mam legalny? To muszę aktywować, za każdym razem dzwonić do MS, szukać
    jakichś magicznych kluczyków na etykietce obudowy, informować dlaczego
    system jest reinstalowany itp. Mam nielegalny? To mogę sobie spokojnie
    pracować i reinstalować bez żadnych utrudnień. To ma być argument?

    > Mało, on tak robi. Trzeba też stwierdzić, że te utrudnienia nie są aż
    > tak dokuczliwe.

    Cóż; to już kwestia dyskusyjna. Ostatnimi czasy robiłem kilka reinstalek -
    jedną skopałem i musiałem powtórzyć (instalator jednego programu gryzł się z
    działającym serwisem, ale nie wiedziałem, którym) i za każdym razem telefon
    do biura MS. Mieli szczęście; pani miała taki miły głos, że mi odeszła
    ochota zmieszania MS z błotem ;)

    > Gdzieś czytałem, że podobno w/g MS system jest piracony w 20%, ale to
    > chyba procent w skali ogólnej światowej.
    > Jak czegoś nie pomyliłem, to kolegę łatwo znaleźć :)

    Cóż. Wśród moich znajomych poziom ten wynosi mniej więcej 50% i w taką
    liczbę bym raczej celował. Tym bardziej, że skąd MS wie o tym ile pirackich
    kopii systemu jest w działaniu? Takie szacunki zawsze wydawały mi się mocno
    podejrzane.

    > No to wprowadzaj, byle zgodnie z naszym prawem :)

    Obawiam się, że żadna pozycja nie załapie się do tej kategorii ;P
    Przeważająca większość z nich natychmiast kojarzy się z określeniami:
    "rozpalony do czerwoności", "ostry jak brzytwa", "żrący", "rozwścieczony"
    itp ;P

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !