  • Data: 2006-12-30 19:28:01
    Temat: Re: System OEM a padniety dysk
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maluch wrote:

    > Chyba zacząłeś sylwestra obchodzić :). Polskie prawo nie zezwala na
    > zrobienie kopi programu.

    Bądź łaskaw sprawdzić coś zanim napiszesz.

    <cytat>
    Art. 75.
    (...)
    2. Nie wymaga zezwolenia uprawnionego:
    1) sporządzenie kopii zapasowej, jeżeli jest to niezbędne do korzystania
    z programu komputerowego. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, kopia ta nie
    może być używana równocześnie z programem komputerowym;
    </cytat>

    O? A jednak można.

    > Kolejna bzdura. W końcu zacznij czytać licencję i pr. autor.

    Wiadomość tą dostałem bezpośrednio z infolinii MS od pani, która
    (przynajmniej w teorii) powinna znać się na licencji lepiej ode mnie.
    Zadzwoń tam, zapytaj o to samo, nagraj rozmowę i ją tu opublikuj jeśli
    konsultant powie Ci inaczej.

    > Właścieciel licencji nie ma patentu na rację odnośnie interpretacji
    > umowy. To też nasze prawo zawarte w kc.

    Świetnie, zatem zrobię więcej, zadzwonię do MS i poproszę, żeby pani
    podparła się postanowieniem licencji, która stwierdza, że nie można. OK?

    Korzystam z tej infolinii, bo uważam, że znam się o wiele mniej na prawie,
    licencjach (i w szczególności: licencjach MS) niż konsultanci Microsoftu.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!