  • Data: 2006-12-28 14:52:53
    Temat: Re: System OEM a padniety dysk
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Yeh napisał(a):
    > oj... ja kupiłem OEM do kompa który już tracił gwarancje

    W tej chwili jest to mozliwe, jednak zgodnie z licencja Ty stajesz sie
    serwisem swojego komputera :)

    > komp oczywiście padł ( płyta) zaraz gdy sie skonczyła
    > i panienka z MS powiedziała że jeslli udowodnie że to serwis
    > wymienił padniętą płytę to licencja przechodzi na nową płytę

    Dokladnie tak. Zauwaz tylko, ze serwis nie wymieni Ci plyty po gwarancji
    (w sensie naprawy gwarancyjnej)...

    > ale nie potrafiła odpowiedzieć czy moze to byc już inna platforma

    Moze byc tak, ze plyta ma np. 3 lata gwarancji. Psuje sie pod koniec 3go
    roku, a w sprzedazy nie ma juz tego modelu. Moze sie okazac (w
    pesymistycznym scenariuszu) ze trzeba wymienic rowniez procesor i pamiec
    (bo nie ma plyt z odpowiednimi zlaczami). Wtedy faktycznie jest to inna
    platforma, jednak wymieniona na gwarancji - czyli licencja OEM jest
    aktualna...

    > Jak ddla mnie MS utrudnia życie swymi machlojkami

    To juz całkiem inna bajka...

    > na innym komputerze ten sam zestaw wszystko legal.
    > nie umozliwia aktywacji.
    > technicy z MS 10 razy kazali mi robic "repair" jak by to było
    > antidotum na klucz
    > i ciągle jest tak samo są bezradni!!!!
    > a ja z ręką w gównie
    > w koncu olałem i robie reinstalke co miesiąc :) z n-lite:D i

    lepsze rozwiazanie to zrobienie obrazu partycji po zainstalowaniu
    świeżego, autoryzowanego systemu + wszystkie programy. Odtworzenie trwa
    jakies 5 minut i daje takie same efekty :)

    pozdrawiam,
    Przemek O.