  • Data: 2006-12-29 12:26:38
    Temat: Re: System OEM a padniety dysk
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa wrote:

    > Olej tę durną "licencję" - to tylko umowa cywilna. Instaluj sobie na
    > nowym komputerze bez strachu.

    Jeśli mówimy tylko o zmienionym dysku, to coś takiego bez problemu
    przejdzie. Nawet nie trzeba "olewać tej durnej licencji", bo ona na to
    _zezwala_.

    Jednak powyższa porada okazuje się bezsensowna w przypadku nowego
    komputera - przynajmniej w przypadku Windows XP, bo choć możemy olać umowę
    cywilną i zainstalować (zapewne *legalnie*) WinXP OEM na drugim komputerze,
    to jednak system będzie wymagał aktywacji i po 30 dniach przestanie działać.
    Tym to sposobem Microsoft stanął ponad prawem państw - w końcu to przecież
    on ustala warunki świadczenia usług (aktywowania produktów).

    Sprytne, prawda?

    A co mnie najbardziej wpieniło:

    http://www.microsoft.com/poland/piratnie/faq/faq12.m
    spx

    <cytat>
    Pyt. 151 Dlaczego zmuszacie klientów do aktywacji?
    Odp.
    Microsoft zaprojektował technologię Aktywacji Produktu w celu weryfikacji
    licencji oprogramowania oraz likwidacji rozpowszechniania oprogramowania
    pirackiego.
    </cytat>

    Tłumacząc na polski:

    "Utrudniamy Wam życie i jeździmy sobie po Was, legalnych użytkownikach,
    którzy zapłaciliście nam za oprogramowanie i używacie go zgodnie z naszymi
    licencjami, by walczyć z użytkownikami, którzy robią to nielegalnie".

    Tak, wiem, że tak jest. Tylko nie przypuszczałem, że MS się do tego tak
    bezczelnie przyzna :-/

    Zabawne jest to, że MS *wie* o tym, że zabezpieczenie zostanie złamane i
    piraci i tak będą używali tego oprogramowania bez zabezpieczeń. No i?

    <cytat>
    Pyt. 155 Hakerzy/piraci złamią to zabezpieczenie tak jak i poprzednie, tak
    więc rozwiązanie to nie zatrzyma piractwa.
    Odp.
    Aktywacja Produktu nie jest złotym środkiem mającym zlikwidować piractwo na
    świecie raz na zawsze. Jest to jednak bardziej skomplikowana technologia niż
    technologie stosowane wcześniej, znacznie trudniejsza do obejścia przez
    piratów, a jednocześnie prosta i bezproblemowa dla klientów, którzy legalnie
    zakupili produkt. Funkcja ta zapobiegnie zwykłemu kopiowaniu oprogramowania,
    które stanowi najbardziej rozpowszechnioną i szkodliwą formę piractwa. Nie
    ma być ona skierowana przeciw zorganizowanym formom piractwa.
    </cytat>

    Smutne, prawda? Tak jakby nie wiedzieli, że w obecnych czasach łatwiej jest
    ściągnąc na przykład WinXP z emula niż skopiować od kolegi, który ma legalny
    (ba, znaleźć kolegę, który ma legalny).

    Ech, innymi słowy.

    Gwoli ścisłości: *TAK*, mam legalny Windows i *TAK*, mam legalne
    oprogramowanie na tym Windowsie. Zrezygnowałem z piractwa jakiś czas temu a
    decyzję było mi tym łatwiej podjąć, że sam jestem programistą i mam własną
    listę tortur, które chętnie bym zaaplikował osobom, które piraciłyby moje
    programy :)

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !