    From: Kira <c...@-...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Swiadkowie Jehovy, juz dosc
    Date: Sun, 22 May 2005 17:05:48 +0200

    Re to: Marta Wieszczycka [Sun, 22 May 2005 14:53:21 +0200]:

    > Nie słyszałam, żeby ŚJ chwalili się akurat tymi śmierciami.

    Moge Ci zeskanowac pare ich czasopism jak masz ochote. Sa
    tam m.in. historie tych bardzo religijnych i podobajacych
    sie Jehowie dzieci, ktore z tego powodu zmarly.

    Za obszerne wyjasnienia dziekuje Ci bardzo, mialam nadzieje
    wlasnie na cos takiego. Ciekawa tez jestem, czy lekarze maja
    ta swiadomosc, ze wlasciwie to w wiekszosci przypadkow moga
    jednak te dzieciaki ratowac, nawet jak im stoi nad glowami
    cala grupa pomagierow starszych. Ale to juz nie ta grupa :)

    W kazdym razie dzieki.

    > Lepiej, że się zgłaszają z własnym lekarzem i prawnikiem,
    > niżby mieli się wcale nie pojawiać. Oni bardzo się tych
    > transfuzji boją.

    Wiem. I wcale sie zreszta nie dziwie, bo w takim momencie
    musza wybierac w praktyce miedzy zyciem w odcieciu od tego,
    co znaja -- czyli organizacji -- albo smiercia. A to nie
    jest latwy wybor, kiedy zaangazowalo sie w cos kazdym
    fragmentem wlasnego zycia.

    > W sytuacji, kiedy transfuzja nie jest niezbędna,
    > w przypadku dzieci ŚJ lepiej jej nie wykonywać, bo
    > zrobiłoby się dziecku niepotrzebnie dużą krzywdę psychiczną,
    > a to też trzeba brać pod uwagę.

    Oczywiscie. IMO wrecz niezaleznie od tego czy ktos SJ czy nie,
    transfuzje biorac pod uwage konsekwencje dla organizmu, powinny
    byc jednak robione w razie koniecznosci, a nie z lenistwa przy
    operacji czy na wszelki wypadek. A to tez sie zdarza.

    > Oczywiście jeśli w przypadku zagrożenia życia wstrzymuje się
    > pomoc medyczną, to można odpowiadać karnie.

    No, dokladnie o to pytalam.

    > Lekarz zna się na medycynie, oni teoretycznie mogli uwierzyć,
    > że wystarczą jakieś inne metody, bo powiedział im to ichniejszy
    > lekarz.

    I w praktyce wierza. Ale to juz calkiem inny temat ;)

    Dzieki raz jeszcze.

    Kira