    From: "Maria" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Stwierdzenie nabycia spadku
    Date: Mon, 4 Jul 2005 19:17:35 +0200

    Użytkownik "Wojtek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:663a.00001ad2.42c942ce@newsgate.onet.pl...
    > Spadkodawca zmarł 11 marca br. nie zostawiwszy testamentu. Po zmarłym
    zostało
    > rodzeństwo: brat i siostra. Podobno we wrześniu upływa 6-miesięczny termin
    do
    > złożenia wniosku o stwierdzenie nabycia spadku.
    > Co się stanie, jeśli żadne z nich nie wystąpi do sądu o stwierdzenie
    nabycia
    > spadku, bądź wystąpi po tym terminie?
    > W skład spadku wchodzi mieszkanie.
    >
    > Pozdrawiam
    > Wojtek.
    >
    > --
    Dan ma rację, sprawa spadkowa może się odbyć na drugi dzień po śmierci
    lub po latach. Tyle tylko, że pół roku od śmierci jest czasu na odrzucenie
    spadku, póżniej już nie można.
    Miałam sprawę spadkową 4 lata po śmierci mamy wyznaczoną na 21 luty, a 20
    lutego zmarł ojczym. Dołączyłam akt zgonu i za jednym razem na drugi dzień
    po śmierci ojczyma odbyła się sprawa spadkowa.