    From: "fotomania" <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Student czy profesor właścicielami praw do notatek
    Date: Tue, 31 Oct 2006 02:15:03 +0100

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:l4ci14-

    > To zależy od charakteru tych notatek. Jeśli student przepisał słowo w
    > słowo co wykładowca podyktował, to autorem jest faktycznie wykładowca a
    > student umieszczając te notatki (bez zgody wykładowcy) na publicznie
    > dostępnych stronach popełnił przestepstwo.

    Sie kolega chyba zapedzil . Gdzie i w jakim kodeksie jest to zapisane jako
    PRZESTEPSTWO ??
    Co to znaczy przepisac slowo w slowo co wykladowca podyktowal ? :))) ( wtedy
    to juz mozna mowic o plagiacie" )
    Nie chce mi sie za bardzo szukac , ale nie widze nawet informacji ze
    popelnienie plagiatu jest scigane .

    Pozniej mozna szukac , jaki udzial w tresci ma "cytat" . ( ale do tego chyba
    nie dojdziemy )

    A jezeli dokonam reprodukcji w formie zdjecia lub w formie obrazu , i
    wystawie cos takiego na allegro to takze popelnie przestepstwo ?? :)) (
    allegro jest forma publiczna )

    http://www.allegro.pl/search.php?string=reprodukcja&
    category=6&country=1

    Wiem ze to troche obok tematu :))

    > Jeśli zaś student opisał własnymi słowami treści czy idee omawiane w
    > czasie wykładu to student jest autorem notatek (mozna to MZ traktować jako
    > utwór inspirowany czyimś innym, tu wykładem) i do takiego czegoś nic
    > wykładowcy.

    Autorem notatek bedzie zawsze ta sama osoba , poniewaz on(a) bedzie jej
    autorem :))
    Pozniej nalezy tylko brac pod uwage czy forma notatek jest notatka czy
    "plagiatem "

    > Problem w tym, że w rzeczywistości będzie to najpewniej jakiś twór
    > posredni, czyli trudno to ocenić nie znając tresci i wykładów i notatek.

    Co to jest utwor posredni ??

    Jaca