  • Data: 2006-10-31 17:57:15
    Temat: Re: Student czy profesor właścicielami praw do notatek
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Szaro Bury napisał(a):
    > Dzień Dobry wszystkim obecnym
    >
    > Zastanawiam się jak ma się sytuacja z prawami autorskimi w przypadku notatek z
    > wykładów. Czy wykładowca może np. żądać od studenta usunięcia skanów lub innej
    > form notatek z wykładu wystawionych na stronie studenta. Czy notatkami
    > rozporządza wykładowca, który jest autorem zapisanych treści, czy student,
    > który jest spisał. Z góry dzięki za odpowiedź i uzasadnienia.

    Problem jest chyba jeszcze inny.

    Wykladowca podpisuje umowe ze szkola na swiadczenie uslug polegajacych
    na nauczaniu. Czyli sprzedaje swoja wiedze.
    Ty podpisujesz ze szkola umowe w ktorej szkola zapewnia Tobie dostep do
    wiedzy oferowanej przez wykladowcow z ktorymi owa szkola ma podpisane
    umowy. Czyli kupujesz wiedze wykladowcy, a szkola jest jedynie posrednikiem.

    Wynika z tego ze masz pelne prawo rozporzadzac nabytym towarem (wiedza)
    i utrwalac ja w dowolny wybrany przez Ciebie sposob. Jesli w umowie nie
    ma wzmianki o zakazie dalszego przekazywania wiedzy, to mozesz z owym
    produktem zrobic co sie Tobie podoba.

    pozdrawiam,
    Przemek O.