  • Data: 2006-10-31 01:40:30
    Temat: Re: Student czy profesor właścicielami praw do notatek
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 31.10.2006 fotomania <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    >
    > Sie kolega chyba zapedzil . Gdzie i w jakim kodeksie jest to zapisane jako
    > PRZESTEPSTWO ??

    Art. 116. u.1.

    > Co to znaczy przepisac slowo w slowo co wykladowca podyktowal ? :))) ( wtedy

    Np. wykladowca podal bardziej zlozona definicje ktora jest jego autorstwa
    i ma charakter utworu w rozumieniu PA.

    > to juz mozna mowic o plagiacie" )

    Jakby sie pod tym podpisal to tak. Jesli nie to zarejestrowal utwor i go
    rozpowszechnil.

    > Nie chce mi sie za bardzo szukac , ale nie widze nawet informacji ze
    > popelnienie plagiatu jest scigane .

    Art.115.

    > Pozniej mozna szukac , jaki udzial w tresci ma "cytat" . ( ale do tego chyba
    > nie dojdziemy )

    Mozna. Jak przekroczy zakres uzytku dozwolonego to beda klopoty.

    > A jezeli dokonam reprodukcji w formie zdjecia lub w formie obrazu , i
    > wystawie cos takiego na allegro to takze popelnie przestepstwo ?? :)) (
    > allegro jest forma publiczna )

    Zdjecia czego? Tych notatek? Oczywiscie ze tak, jesli zawieraja np.
    literalne i istotne zapozyczenia z tresci wykladu.

    > Autorem notatek bedzie zawsze ta sama osoba , poniewaz on(a) bedzie jej
    > autorem :))

    Autorem wykladu byl dyktafon bo to dyktafon nagral wyklad.

    > Co to jest utwor posredni ??

    Nie wiem, o niczym takim nie napisalem :) A powazniej, to mozna stworzyc
    wlasny utwor zawierajacy fragmenty cudzego, rozpowszechnic go etc i w tym
    konkretnym wypadku bedzie to najpewniej dozwolone na mocy art.29. ale to
    tez musi miec wszystko odpowiednia forma, zwierac dane o autorze cytatow
    itp itd.

    --
    Marcin