  • Data: 2009-07-01 22:42:20
    Temat: Re: Straż miejska - korespondencja
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:h2gkr7$66i$1@news.onet.pl...

    > Choćby po to, żeby potem nie było takich durnych sytuacji, jak w tym
    > wątku, że ktoś się będzie zastanawiał czy to na pewno on czy może ten
    > drugi przekroczył prędkość. A może nawet i ten drugi też, bo może ten
    > akurat radar ma możliwość pomiaru prędkości kilku aut? I może ten drugi
    > też dostał zdjątko z mandatem?

    A znasz taki radar, który mata kie możliwości?

    > Na marginesie - pomyśl chwilę - jaki cel miałaby SM w tym, by "kryć"
    > kierowcę jednego samochodu, a mandat wysyłać akurat do drugiego, a nie na
    > odwrót? Ani w tym sensu, ani logiki.

    Ja tu akurat i sen i logikę widzę. Normalnie, jeśli tam są dwa pojazdy, to
    nie da się powiedzieć, który przekroczył prędkość i zdjęcie jest do
    wyrzucenia. Ale ktoś pewnie ma statystykę % wyrzuconych zdjęć i na siłę
    postanowił dowieść, ze na tym zdjęciu jest jeden samochód. Jak już pisałem,
    taka rzecz przy wysyłce do kierowcy jeszcze - z oporami - przejdzie. Ale
    jeśli tak spreparowane zdjęcie trafi do sądu, to moim zdaniem w najlepszym
    razie sąd powinien oskarżenie odrzucić a w najgorszym (dla SM) z urzędu
    skierować do prokuratury wniosek o wszczęcie postępowania, bo ewidentnie
    ktoś manipuluje dowodami. Już nawet nie chodzi mi o ten kwadracik wycięty.

    Skoro przedstawiają spreparowane cyfrowo zdjęcie za dowód, to jaka pewność,
    że cała klatka nie jest spreparowana? Może samochód inicjatora wątku
    "wklejono" cyfrowo w resztę informacji dotyczących zupełnie innego pojazdu?