    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Straż miejska - co zrobić?
    Date: Wed, 26 Jan 2005 04:50:53 +0100

    Julek Gędek wrote:
    > Zacytuję fragment swojego posta na pl.misc.samochody:
    > "Jednak przyszło oprócz tego 2. pismo, w którym stwierdzają, że autko
    > było zaparkowane 11.I od 1 do 3.15 (taak, w nocy) na ścieżce rowerowej
    > przy Al. Niepodległości. Pomijając znaczące utrudnienia, jakie powoduje
    > pojazd blokujący w środku zimy w nocy przejazd rowerom, o tej porze

    Przepisy nie pozwalają na blokowanie ścieżek rowerowych - nawet nocą w
    zimie. Może będzie to dla Ciebie zaskoczenie, ale ludzie jeżdżą także
    zimą rowerami (co, w odróżnieniu od zastawiania ścieżek rowerowych, jest
    legalne).

    > samochód nie był ruszany (sprawdziłem, że wysyłałem w tym czasie nawet
    > posty na pms - prawdopodobnie grałem właśnie w NFS:U ;)). Pytałem się

    Mało ważne - istotne jest, czy Twój pojazd faktycznie nie był ruszany. A
    już kto go ruszał, to póki co sprawa drugorzędna.

    > jeszcze 2 osób, które samochód mogły w tym czasie użytkować, jednak one
    > również mają alibi. Nie przysłali dokumentacji fotograficznej."

    No to masz problem... Jako właściciel pojazdu poniekąd za niego
    odpowiadasz (także jeśli komuś go udostępniłeś - oczywiście
    _dobrowolnie_ - a nie chesz wskazać, komu).

    > Co mogę zrobić w tej sytuacji?
    > Jedyne alibi, jakie mam, mogą uświadczyć mnie w przekonaniu, że samochód
    > nie był ruszany z mojego parkingu. Chyba, że ktoś go sobie pożyczył ;)
    > Wybiorę się na pewno na Starościńską, ale nie wiem, czy mogę jakoś
    > podeprzeć swoją argumentację...

    Bez jakichś wiarygodnych świadków, że pojazd stał, gdzie twierdzisz, że
    stał, będziesz miał duży problem - zeznania funkcjonariuszy są z reguły
    bardziej, hmmmm, docenianie przez sąd...

    Może sąsiedzi mogą coś poświadczyć?