eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid] › Re: "Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie
    limitów epidemiologicznych [kowid]
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Date: 06 Apr 2021 07:00:01 GMT

    > Ależ rozumiem. Nie każ mi dostrzegać tego, czego nie ma. Ufam, że
    > u Ciebie taki problem jest. Staram Ci się wyjaśnić z czego wynika
    > ta odmienność traktowania Kościoła - zwłaszcza Katolickiego. I
    > tyle. Nawet nie staram się Cię przekonać, że to słuszny i zasadny
    > kierunek. Ot, stwierdzam po prostu fakt.

    Czyli po prostu roznimy sie w ocenie tych powodów.

> [...]
    > odległego o kilka kilometrów - oczywiście trudno trafić, ale jak
    > przypadkowo postrzelisz. Za to na posiadanie pistoletu hukowego,
    > który jest o wiele bardziej niebezpieczny użyty jako broń
    > obuchowa, niż strzelecka (czyli do walenia po głowie) musisz
    > przejść badania, zdać egzamin i mieć pozytywną opinię wśród
    > sąsiadów. Na taką siekierę już nie.
    >
    > Niemcy kiedyś odmówili wprowadzenia zakazu korzystania z telefonów
    > komórkowych, bo stwierdzili, ze nie da się sprawdzić, czy gość
    > dzwonił, czy szukał czegoś w nawigacji.
    >
    > Ad rem, to zakaz musi być jednoznaczny i czytelny.

    Ale jest tyle przepisów ze nie da sie wyegzekwowac stosowania
    wszystkich. Dlatego, mam wrazenie, czesto do sprawy podchodzi sie
    zdroworozsadkowo.
    I np przekroczenia o pare km nikt sie nie czepia bo szkoda czasu i
    zamiast zajmowac sie kims kto jechał 43/40 lepiej złapac kogos kto
    jechał 80/40
    A tutaj mam wrazenie z pewnych powodów od jednymch egzekwuje sie te
    43/40 a on innych nie egzekwuje sie 120/40.
    Ty twierdzisz ze to przez prawo.
    Ale to prawo jest - sam przyznajesz ze obostrzenia sa nałozone na
    koscioły.
    Potem twierdzisz ze ksiadz nie jest odpowiedzialny. Ale sam znalazłes
    ciało które twoim zdaniem jest odpowiedzialne.
    No to w czym problem?

    > Nikt nie wiedział - i w mojej ocenie nadal nie wie - co należało
    > zrobić. Żaden kraj nie był przygotowany na takie coś. Tu akurat
    > PiS nie był wyjątkiem. Pecha mieli, bo zbiegło się to z wyborami
    > Prezydenta RP. Zaczęli dokładając do tego politykę, albo też
    > kontrkandydaci zaczęli im to zarzucać i trudno jednoznacznie
    > powiedzieć, kto ma więcej racji.

    Nikt nie wie ale to jednak u nas umiera najwiecej ludzi w UE.
    A i na swiecie radzimy sobie jako jedno z najgorszych panstw.
    Pecha o wyborach nie bede nawet komentował bo nie tylko u nas sie
    odbyły w ostatnim roku wiec to bajki dla naiwnych dzieci.

    > To już uwaga do Policji. Przy czym Policja niespecjalnie ma
    > możliwości przekonywania kogokolwiek do czegokolwiek.

    Ma ogromne mozliwości. trzeba tylko chciec.

    > Osobiście
    > odnoszę wrażenie, że Policja też nei wie, co dobre, a co złe.
    > Stara się po prostu stosować prawo.

    Odnosze "troche" inne wrazenie.

    > Zarażanie. Kto choruje i dlaczego., Czemu niektórzy przechodzą to,
    > jak wiosenny katar, a inni lądują pod respiratorem. Czy lepiej
    > zachować dystans, czy nosić maseczki. A może przyłbice.

    Jezeli nadal nie wiesz to moze posłuchaj epidemiologów.
    Oni tez sie ucza ale przynajmniej swoje twierdzenia opieraja na
    aktualnej wiedzy a nie aktualnych potrzebach politycznych.
    Jak na razie całkiem dobrze sprawdzaja sie predykcje naukowców.
    Zreszta, ty jestes umysł scisły, prawdopodobienstwo nie jest ci obce
    wiec nie mydl mi tu oczu pierdołami ze nie wiesz co i jak.
    Nie wierze.

    > Bo moim zdaniem nit obecnie nei zna odpowiedzi na te pytania.
    > Wychodzi jakiś jełop i woła, że szczepionki mogą spowodować w
    > odległej przyszłości powikłania. I nawet uważam, że ma rację.
    > Tyle, że on też nie wie, czy spowodują, czy nie

    Ja nie mowie o sluchaniu jełopów i nie wiem którego jełopa masz na
    mysli.

    > Najpierw sami twierdzicie, ze te obostrzenia są niezgodne z
    > Konstytucją, a potem nagle słyszę, że należy je w Kościele
    > szczególnie stosować. Ale Kościół, to prywatny teren wiernych. To
    > mniej więcej pomysł z tego gatunku, że wpadnie ktoś do Twojego
    > garażu i zacznie karać za to, że 6 kolegów tam siedzi.

    Ty mi wytykasz hipokryzje? Serio?
    Jak była rozmowa o legalnosci mandatowania za brak maseczki to mowiłes
    ze rzad sprytnie zmienia co chwile numerki w rozporzadzeniach wiec nikt
    nigdy nie orzeknie nielegalnosci aktualnego prawa bo ono co chwile jest
    inne a musi o tym orzec stosowna instytucja.
    A jak rozmawiamy o obostrzeniach w kosciele to posuwasz sie do jakiejs
    naiwnej relatywizacji ze obostrzenia nałozone na koscioły sa troche
    mniej legalne.
    Serio? Mi wytykasz niekonsekwencje?

    --
    Pozdrawia... Budzik