  • Data: 2004-10-04 12:03:52
    Temat: Re: Stracić obywatelstwo :)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 13 Sep 2004, Catbert wrote:
    [...]
    > + Raczej trudne do przeprowadzenia w podanej wersji - pomyśl raczej na zmianą
    > + obywatelstwa

    Moment.
    Nabycie jednego obywatelstwa to jedno.
    A pozbycie się innego obywatelstwa to IMHO & AFAIK
    drugie - i *oddzielne* zdarzenie.
    Przez stanie się obywatelem USA, wlk.Brytanii, Arabii Saudyjskiej,
    Sudanu czy Niemiec *nie* przestaniesz automatycznie być obywatelem
    .pl i *nie* przestaniesz podlegać polskiemu prawu - jak weźmiesz
    sobie trzecią żonę to obejrzymy :>
    Oczywiście polskie prawo nie obejmuje kradzieży dokonanej np.
    w Brazylii... żeby mi ktoś z takim tekstem nie wyskoczył !
    Zostając obywatelem innego państwa (bez "pozbycia się"
    obywatelstwa polskiego) - nadal będziesz miał prawa obywatela
    .pl, ale i obowiązki i "poddaństwo" wobez polskich przepisów.
    Nawet jeśli będą nieegzekwowalne :)
    Jak się mylę to poproszę o wykład...

    pozdrowienia, Gotfryd